وقتی می توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: : وقتی توان فراوری وجود دارد و می توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید کامیون دست دوم وارد کنیم؟

وقتی می توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم؛ عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از یکی خودروسازهای کشور گفت: توان خوبی در ساخت کامیون های کشنده وجود دارد.

او بیان نمود: باید قرارداد تضمین خرید با شرکت های خودروساز بسته گردد؛ چرا که می توان استاندارد ها را به حد قابل قبولی رساند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در دولت قبل وزارت راه اصرار به ترخیص کامیون های دست دوم داشت، اما مخالفت نموده بودیم. وزارت راه می گوید میخواهد ناوگان حمل و نقل را نوسازی کند، اگر قصد نوسازی ناوگان است می توان از ظرفیت داخل استفاده کرد و با شرکت های داخلی قرار داد 5 ساله بست.

این مقام مسئول گفت: اگر توان ساخت داخل وجود نداشت، می گفتیم دست دوم وارد کنید، اما وقتی این توان وجود دارد و می توانیم کامیون نو تحویل دهیم چرا باید دست دوم وارد کنیم؟

تالار پشتی بیان نمود: بنگاه مالی قواعد خاص خود را دارد. اگر دولت دست از تصدی گری بردارد و این بنگاه ها را آزاد بگذارد و حمایت کند، این مجموعه جوابگوی بخش اعظمی از احتیاج های کشور است.

این مقام مسئول گفت: اکنون محصولات متعددی فراوری شده و آنچه مردم احتیاج دارند، باید با قیمت مناسب به دست مردم برسد. تبلیغ این کار به عهده خود شرکت فراوری کننده است و قیمت باید طوری باشد که مردم توان خرید داشته باشند. با سیستم بانکی می توانند هماهنگ گردد و به صورت قسطی کالای خود را بفروشند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان هر قطعه ای که بنگاه فراوریی احتیاج داشته باشد، می توانند بسازند.

او بیان نمود: اکنون در دولت تازه این توقع را داریم، انقلابی پیش برویم و خدمات انقلابی ارائه دهیم.

تالار پشتی گفت: در بحث اصلاح قیمت خودرو، در بحث فراوری وقتی هزینه تمام شده ای داریم، چطور می توان کمتر بفروشیم؟. نمی گردد کالایی قیمت تمام شده 10 تومان داشته باشد و بگوییم آن را 7 تومان بفروشیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی فراوریات قیمت تمام شده دارد، اگر می خواهیم از مردم حمایت کنیم، در تحریک بازار شرایطی بگذاریم و با شرایط بفروشیم که مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

او در خاتمه بیان نمود: قیمت یک خودروی سنگین وارداتی بالاست، در حالی که نمونه داخلی آن مقرون به صرفه تر است و اگر دولت از آنها حمایت کند بهتر از کالای وارداتی می توانیم آن ها را بفروشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وقتی می توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی می توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید دست دوم وارد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید