وقتی کیفیت خاطره می سازد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، حفظ وفاداری مشتری و ترغیب به خرید دوباره از مهم ترین دستاوردهایی است که هر تولیدکننده ای در پی تحقق آن است. عاملی که تولیدکننده را تشویق می نماید تا با حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و در اختیار گذاشتن تجربه ای به یاد ماندنی از خرید، این رابطه خوب را تداوم بخشد تا مشتری بی هیچ کوشش مضاعفی به خرید دوباره از آن برند ترغیب گردد.

وقتی کیفیت خاطره می سازد

مصداق این حقیقت این بار در قالب ماجرایی شیرین در هاکوپیان اتفاق افتاده است. کتی که 40 سال پیش به وسیله این برند فراوری شده بود، صحیح و سالم به دست فراوریکننده اش بازگشت.

کت 40 ساله ای که یادگار کیفیت است

داستان این کت و شلوار 40 ساله از آنجا آغاز می شود که مدتی پیش امور مشتریان هاکوپیان با تماسی روبرو می شود که در این تماس فردی به نام دکتر حسین شریف به کارشناسان این مرکز اطلاع می دهد کتی دارد که 40 سال پیش از هاکوپیان خریداری نموده است. او می گوید کتش هنوز صحیح و سالم مثل روز اول است و تصمیم دارد آن را به هاکوپیان اهدا کند تا چنانچه این برند موزه یا گنجینه ای دارد، در آنجا نگهداری و به نمایش گذاشته شود.

کارشناسان هاکوپیان با آنالیز در سابقه دکتر شریف متوجه می شوند که او از سال 1374 تا کنون همیشه مشتری هاکوپیان بوده است. هرچند با توجه به خرید این کت 40 ساله، که احتمالا در دهه 60 خریداری شده است، به نظر می رسد سابقه خرید او قدمتی دیرینه تر دارد که تا پیش از آن امکان ثبت اطلاعات مشتریان برای این برند وجود نداشته است.

در طول این آنالیز ها تعیین شد دکتر شریف که پزشک متخصص اطفال است، سال ها قبل پزشک معالج یوریک، فرزند سومبات هاکوپیان، مدیرعامل و موسس هاکوپیان بوده است و سابقه آشنایی اش با هاکوپیان به سال های دور برمی شود.

کتی که فقط با دست دوخته شد!

چندی بعد مدیران هاکوپیان که خودشان هم از ماجرای این کت 40 ساله به وجد آمده بودند، با مراجعه به منزل دکتر شریف کت را از او تحویل گرفتند. طی آنالیز هایی که در لابراتوار کارخانه هاکوپیان صورت گرفت، مُهر تائید بر 40 ساله بودن کت به وسیله کارشناسان هاکوپیان زده شد.

دست دوز بودن یکی از ویژگی های جالب این کت 40 ساله است. که حتی مادگی جادکمه ها و جیب ها هم با دست دوخته شده است.

پس از این ماجرا دکتر شریف، صاحب خوش ذوق این کت 40 ساله ، درخواست دیدار با سومبات هاکوپیان را داشت و در این دیدار با اشاره به ماجرای این کت، پیشنهاد تاسیس موزه هاکوپیان را با او مطرح نمود.

هاکوپیان، میراثی 50 ساله

سومبات هاکوپیان (یک ایرانی ارمنی تبار)، بنیان گذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از سال ها کسب تجربه در سال 1349 کارگاه کوچکی را در تهران تاسیس کرد. در ابتدای دهه 80 آن کارگاه با هدف گذاری های بلندمدت و اندیشمندانه، تبدیل به یک شرکت صنعتی و کسب وکاری خانوادگی شد. با راه اندازی تکنولوژی هزاره سومِ صنعت پوشاک در خطوط فراوریی این شرکت، هنر خیاطی با صنعت در هم آمیخت. اکنون با پنج دهه تجربه، هاکوپیان دیگر فقط عرضه کننده یک کالا نیست، بلکه یک برند فاخر و خوش نام ایرانی است که محصولات این برند در دسته بندی کلاسیک و کژوال طراحی و فراوری می شود.

منبع: فرارو

به "وقتی کیفیت خاطره می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کیفیت خاطره می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید