چهار ایده جذاب برای تزیین کف اتاق سیمانی با هزینه اندک

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خیلی ها از ظاهر و رنگ سیمان خوششان نمی آید چرا که بنظر سرد و خشن احساس می شود. همچنین بسیاری برای کاهش هزینه های ساخت یا بازسازی خانه، کفپوش برخی از اتاق های خانه را به حال خود رها می کنند. از این رو اغلب خانه دارها به دنبال ایده هایی برای تزیین کف اتاق سیمانی خود بوده و به حاضرند هر کاری برای رها شدن از شر این کفپوش نازیبا و بی کلاس انجام دهند. در این مطلب قصد داریم چند ایده جذاب و جالب را برای تزیین کف سیمانی یا بتنی اتاق به شما عزیزان معرفی کنیم. اجرای این روش ها نیاز به استخدام یک استاکار حرفه ای دارد اما هزینه اجرای آنها نسبت به هزینه اجرای کفپوش های جایگزین مثل سرامیک و پارکت، بسیار بسیار کمتر است.

چهار ایده جذاب برای تزیین کف اتاق سیمانی با هزینه اندک

خوب همانطور که می دانید، بتن و سیمان، ماده پایه و اساسی در ساخت و ساز هر بنایی است. دوام و استحکام سیمان و بتن برای ساخت خانه اهمیت بسیار بالایی داشته و در همه جای خانه از آن استفاده می شود. بنابراین نمی شود به طور کامل از بتن و سیمان صرف نظر کرد. اما اگر به ناچار خود را در احاطه کامل کفپوش سیمانی دیدید یا اینکه برای کاهش هزینه ها، مجبور به استفاده از کفپوش سیمانی شدید، اصلا نباید نگران تاثیر منفی آن روی دکوراسیون خانه یا اتاق تان باشید. راهکارهای زیادی برای تزیین کف اتاق سیمانی وجود دارد که در ادامه به تفصیل آنها را شرح می دهیم.

1- بتن پلیمری یا بتن رزینی

خوب یکی از بهترین گزینه های که پیش روی شما قرار گرفته است، استفاده از بتن های پلیمری است. بسکمک از شرکت های ساخت و ساز این نوع بتن را به درخواست مشتری در کف خانه اجرا می کنند. در ساخت این بتن، بجای آب، از رزین مایع استفاده می شود که طی یک فرآیند شیمایی باعث چسبندگی بتن شده و آنرا در جای خود محکم می کند. این بتن بخاطر ظاهر صاف و صیقلی بسیار زیباتر از بتن سیمان پرتلند بوده و در برابر ضربه و خط و خش کاملا مقاوم است. برای اجرای بتن پلیمری، ابتدا ترک ها و ناهمواری های سطح سیمانی کف اتاق گرفته می شود. پس از هموار شدن سطح بتن قبلی، بتن جدید روی تمام سطح اجرا می شود. البته اگر استاکار حرفه ای باشد، می تواند از انواع سنگدانه های رنگی نیز برای زیباتر کردن کفپوش خانه استفاده کند. همچنین این بتن در برابر انواع شوینده های شیمیایی و اسیدی مقاوم بوده و بر اثر خوردگی آسیب نخواهد دید.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

طرح دیوارکوب تزیینی منزل در انواع چوبی، بتنی و فایبرگلاس

2- سیمان رنگی

یکی از بهترین ایده ها برای تزیین کف اتاق سیمانی، رنگ آمیزی سیمان است. البته منظور از رنگ آمیزی سیمان، رنگ های معمولی نیست، بلکه رنگ های خاص و مخصوص سیمان و بتن است که کارایی بسیار بالایی داشته و اثر گذاری آن تقریبا با انواع بتن و سیمان رنگی یکسان است. برای رنگ آمیزی کف اتاق سیمانی سه نوع رنگ برای انتخاب دارید:

رنگ های اسیدی: رنگ های اسیدی بهترین موثرترین روش برای رنگ آمیزی بتن و سیمان است. ماده اسیدی درون رنگ با مواد سیمانی واکنش نشان داده و از این طریق رنگ به خورد سیمان می رود. با این روش بهترین نتیجه را از لحاظ کیفیت و زیبایی دریافت خواهید کرد.

رنگ های آکریلیکی: اگر کفپوش سیمانی شما ناهمواری زیاد دارد، بهتر است از رنگ های پایه آب آکریلیکی برای رنگ آمیزی استفاده کنید. این نوع رنگ ها به خوبی داخل ترک ها و حفره های کف اتاق نفوذ کرده و آنها را پر می کنند. به این طریق پس از رنگ آمیزی سطحی یکدست و صاف خواهید داشت.

رنگ معمولی: خوب طبیعتا استفاده از رنگ های معمولی برای کف چندان مناسب نیست اما بعنوان راهکاری موقت و کم هزینه انتخاب خوبی است.

30 مدل نمای بتنی ویلا به سبک معماری بروتالیست و مدرن

3- قالب زنی بتن

یک ایده جذاب و جدید برای تزیین کف اتاق سیمانی استفاده از روش های جدید قالب زنی بتن است. با این روش می توانید ظاهری شبیه به کفپوش های سرامیکی و حتی چوبی گران قیمت در اتاق خوا ایجاد کنید. شرکت اجرا کننده طرح با توجه به درخواست مشتری می تواند انواع قالب ها را روی کفپوش سیمانی ایجاد کرده و ظاهری شبیه به کفپوش های سنگی، آجری یا سرامیکی به بتن دهد. البته برای اجرای این روش به بتن تازه نیاز است، بنابراین یک لایه بتن تازه در ابتدای کار، روی سطح قبلی ایجاد شده و سپس با کمک قالب های موجود، طرح مورد نظر شما روی بتن تازه ایجاد خواهد شد. بنا به خلاقیت استاکار، می توانید طرح های جالب و بدیعی روی کفپوش سیمانی اتاق ایجاد کنید.

4- حکاکی روی سیمان

اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید یا اینکه دوباره لایه جدیدی از سیمان را به کف اتاق اضافه کنید، بهترین روشی که برای تزیین کف اتاق سیمانی پیش روی شما قرار می گیرد، حکاکی روی سیمان است. طرح های حکاکی شده روی سیمان توسط نوعی ماشین لیزری مخصوص ایجاد می شوند که بنا به درخواست مشتری قابلیت حکاکی هر نوع طرحی را دارند. همچنین طرح های حک شده روی سطح سیمانی دائمی بوده و پس از گذشت سال ها نیز بدون اینکه فرسایش پیدا کنند، باقی می مانند. برای حکاکی روی بتن تازه، باید حداقل سه تا چهار هفته صبر کرده و سپس روی آن حکاکی کنید. همچنین قبل از اجرای طرح، سطح سیمانی باید کاملا تمیز و یکدست باشد. شکل های زیر تعدادی از طرح های ایجاد شده توسط ماشین حکاکی سیمان را نشان می دهد.

روش های اجرای بتن اکسپوز در دکوراسیون اتاق خواب امروزی

منبع: اتاق

به "چهار ایده جذاب برای تزیین کف اتاق سیمانی با هزینه اندک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ایده جذاب برای تزیین کف اتاق سیمانی با هزینه اندک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید