کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم، شرایط از حالت عادی خارج شده است

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، پیشکسوت فوتبال ایران می گوید فوتبال ایران باید در رویکردهای خود تابع قوانین فیفا باشد.

کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم، شرایط از حالت عادی خارج شده است

حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال ایران در در گفت وگو با وبلاگ تیم مسلم، درباره انتخابات فدراسیون و تاخیر احتاقتصادی در برگزاری آن به درخواست فیفا، اظهار کرد: من در حال حاضر نمی توانم اطلاعات دقیقی درباره فدراسیون بدهم و نقطه نظرم بیشتر روی قوانین فیفاست اما شرایط جهان از حالت عادی خارج شده است و آنچه می دانیم، این است که در حال حاضر در کشور ما در مسائل ورزشی و غیر ورزشی، از کوچکترین تا عظیم ترین آن ایراد گرفته می گردد. الان هم نمی دانم مسئولان می خواهند چه کار انجام دهند و من هم از اخبار پیگیر اتفاقات هستم.

کلانی در مورد اختلاف نظر فیفا با فدراسیون مبنی بر حضور دولت به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل یاری های مختلف از جمله مسائل اقتصادی گفت: در قانون فیفا آمده است که دولت نباید در مسائل فوتبالی دخالت کند و به نوعی باید سیاست از ورزش جدا باشد. ما شاید خیلی چیزها دلمان بخواهد اما مبنا چیزی است که آنها وضع نموده اند. فیفا تابع مقررات خاصی است و ما نیز باید از آن پیروی کنیم. ما اگر بخواهیم در مجامع بین المللی شرکت کنیم، باید تابع قوانین آنها باشیم و نباید ساز خودمان را بزنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه نمود: فیفا قوانینی دارد و در سطح جهان اعمال می نماید و به کشورهای دیگر این قانون را تحمیل می نماید. اگر از این قوانین پیروی نگردد، فیفا آن کشور را کنار خواهد زد. نمی گردد که به قوانین فیفا بی توجهی کرد و در جام جهانی هم شرکت کرد. در کشور خود می گردد هر کاری که می توان انجام داد اما اگر از قوانین فیفا سرپیچی گردد، جریمه خواهید شد. مثل جریمه و شکایت هایی که به ضرر ما حکم می گردد.

او در ادامه اضافه نمود: ما حتی زورمان به این نرسید که بگوییم کشور ما امن است و در نهایت حرف خودشان را زدند و پیگیر این هستند که بازی های ما را در کشور ثالث برگزار نمایند. خیلی از کشورهای جهان یک مدت قید خیلی از چیزها را زدند مثل ژاپن که الان که یکی از قطب های جهانست. اگر ما فکر می کنیم عملکردمان درست و به نفع مردم است، باید پایش بایستیم. مساله ورزش هم همین طور است. فوتبال تاثیر زیادی در مسائل مختلف جامعه دارد. فیفا در حال حاضر قدرت برتر فوتبال است و از تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم، شرایط از حالت عادی خارج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلانی: باید تابع قوانین فیفا باشیم، شرایط از حالت عادی خارج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید