کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می گردد؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، همشهری آنلاین/ استفاده از روغن طبیعی، کوتاه کردن با هدف رشد مو و... باورهایی هستند که با یافته های علمی درباره بهداشت مو تناقض دارند.

کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می گردد؟

موضوعات مربوط به بهداشت و به ویژه زیبایی مو مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته است و نکات درست و اشتباه در این باره هم بسیار است. اول به جنس موهای خود توجه و بعد بهترین محصول را برای تقویت موهایتان انتخاب کنید. برای این که از علت ریزش موی خود آگاه شوید بد نیست اول به دکتر مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلاً کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو گردد. در ادامه مطلب با رایج ترین اشتباهات در زمینه سلامت مو آشنا می شویم.

روغن های طبیعی برای موها مفید هستند؟

برخلاف باور رایج، بیشتر مواد غذایی خام (مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو و عسل) قادر نیستند به اندازه کافی به عمق ساقه مو نفوذ و مو را به شکل پایداری تقویت نمایند ضمن این که این روغن ها با به جا گذاشتن یک لایه چسبناک باعث می شوند موها چرب تر شوند. درواقع روغن نارگیلی که یک کارشناس مراقبت از مو از آن به عنوان یک ماده تقویت نماینده نام می برد به هیچ وجه با روغنی که شما برای پختن خریداری می کنید یکسان نیست زیرا در محصولات مراقبت از مو از عناصری استفاده می گردد که نفوذ و مرطوب نمایندگی عمیق و طولانی مدت محصول را به همراه دارد.

کوتاه کردن مو سرعت رشد آن را افزایش می دهد؟

کوتاه کردن انتهای موها بر فولیکول های مو در پوست سر که تعیین نماینده میزان رشد موها هستند تاثیری ندارد. هرچند کوتاه کردن انتهای موها هر چهار تا شش هفته یک بار، می تواند میزان موخوره را کاهش دهد اما باعث افزایش رشد موها نمی گردد. با این حال کاهش میزان موخوره ناشی از کوتاه کردن انتهای مو، بافت و حالت ارتجاعی موها را بهبود می بخشد و جلوگیری از پیشرفت موخوره در ساقه مو ظاهر زیباتر و سالم تری را برای موها به همراه خواهد داشت.

کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می گردد؟

کارشناسان می گویند کندن موی سفید باعث افزایش رشد موهای سفید نمی گردد. هر مو تا زمانی که سلول های رنگدانه فولیکول آن نمیرد سفید نمی گردد. با این حال همچنان باید از کندن موهای سفیدتان خودداری کنید زیرا کندن مو به فولیکول مو و پوست سر فشار وارد می نماید و ممکن است باعث رشد مجدد آن با یک بافت زبرتر و با الگوی رشد غیرمعمول گردد.

باید 100 بار در روز موها را شانه کنید؟

ملیسا پیلیانگ، متخصص ریزش مو، می گوید: قانون ماریکا برادی که باید 100 بار در روز موها را شانه کنید درست نیست. این میزان شانه زدن می تواند به کوتیکول و لایه بیرونی حفاظتی مو آسیب برساند یا باعث افزایش ریزش مو در زنان دارای موهای کم پشت گردد. هرچند شانه زدن موها اهمیت زیادی دارد و به رساندن چربی پوست سر به ساقه موها یاری می نماید اما این کار باید فقط در صورت احتیاج به شانه زدن موها انجام گردد.

کسانی که موهای چرب دارند نباید از روغن های مو استفاده نمایند؟

کارشناسان مو می گویند استفاده از روغن های مو می تواند برای همه انواع موها مفید باشد. این روغن ها توانایی زیادی در نفوذ به کوتیکول مو دارد و باعث سلامت آن می گردد. روغن هایی مانند روغن آرگان با خاصیت ارتجاعی، رطوبت، درخشندگی و لطافت موهای آسیب دیده را بازیابی می نماید. نکته مهم این است که این روغن ها را در کدام قسمت مو مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که روغن های مو را باید روی بخش های میانی ساقه مو تا انتهای آن بمالید و از مالیدن این محصولات روی پوست سر خودداری کنید.

استفاده مداوم از یک نوع شامپو تاثیر آن را کاهش می دهد؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که استفاده از یک شامپو برای مدت زمان طولانی بر نحوه عملکرد آن تأثیر بگذارد. اگر اولین باری که از یک شامپو استفاده کردید موهای شما را تمیز و خوش حالت کرد در صدمین باری که از آن استفاده می کنید هم همین کار را خواهد نمود. استفاده روزانه و مداوم از یک شامپو مسئله ای ایجاد نمی نماید به شرط آن که شامپویی مناسب شرایط و نوع مویتان انتخاب نموده باشید.

منبع: owowbeauty

منبع: همگردی

به "کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید