رفع سیاهی زیر بغل با طب سنتی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، عواملی مانند اصلاح و عرق بیش از حد می توانند باعث سیاهی زیر بغل شوند. در این مطلب، به 13 روش ساده و سریع برای رفع سیاهی زیر بغل با طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

رفع سیاهی زیر بغل با طب سنتی

وبلاگ تیم مسلم | سرویس سلامت - در ابتدا باید خاطر نشان کرد که عواملی مانند اصلاح، عرق بیش از حد، تجمع سلول های مرده، استفاده منظم از کرم های اصلاح و دئودورانت های حاوی الکل می توانند باعث سیاهی زیر بغل شوند. گاهی اوقات برخی بیماری های خاص یا اختلالات هورمونی نیز باعث بروز چنین شرایطی می شوند. در ادامه به برخی درمان های خانگی برای برطرف سیاهی زیر بغل اشاره می کنیم.

برطرف سیاهی زیر بغل با طب سنتی به 13 روش ساده

1. لیمو

لیمو یک سفید کننده طبیعی است. شما می توانید از آن برای سفید کردن تمام قسمت های بدن از جمله زیر بغل استفاده کنید. همچنین لیمو خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و می توان از آن برای از بین بردن بوی بد زیر بغل نیز استفاده کرد. بدین منظور، یک تکه لیمو را به زیر بغل خود بمالید. سپس بعد از 10 دقیقه، آن را بشویید. به یاد داشته باشید که لیمو می تواند باعث خشکی پوست شود. بنابراین بعد از استفاده، کمی مرطوب کننده یا لوسیون به بدن خود بمالید.

2. سیب زمینی

همانند لیمو، سیب زمینی نیز خاصیت سفید کنندگی دارد. اما معمولا سیب زمینی ها خود مرطوب کننده بوده و به ندرت باعث تحریک پوست می شوند. سیب زمینی حاوی مقدار کمی اسید بوده که به آن خاصیت سفید کنندگی می دهد. شما می توانید یک تکه سیب زمینی را به زیر بغل خود بمالید. یا می توانید آن را در مخلوط کن ریخته و آب آن را به زیر بغل خود بمالید.

3. خیار

یک تکه خیار را بر روی مناطق مورد نظر خود بمالید. خیار، پوست را سفیده کرده و هم زمان آن را مرطوب می کند. همچنین می توانید خیار را با کمی آب لیمو یا عسل نیز مخلوط کنید.

4. زعفران

کمی زعفران را به دو قاشق غذاخوری لوسیون ملایم اضافه کنید. آن ها را خوب با هم مخلوط کرده و به زیر بغل خود بمالید. این ترکیب علاوه بر برطرف سیاهی زیر بغل، بوی ناخوشایند زیر بغل را نیز از بین می برد.

5. جوش شیرین

جوش شیرین یک سفید کننده طبیعی بوده و معمولا هیچ گونه عوارضی ایجاد نمی کند. بدین منظور، جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده و خمیری سفت تهیه کنید. خمیر را بر روی مناطق مورد نظر خود گذاشته و بگذارید تا خشک شود. پس از خشک شدن، آن را با آب ولرم بشویید.

6. پوست پرتقال

اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال، خاصیت سفید کنندگی دارد. مقداری پوست پرتقال را به مدت 3 تا 4 روز در زیر نور آفتاب خشک کنید. سپس آن ها را پودر کرده و در یک ظرف ذخیره کنید. دو قاشق غذاخوری از پودر را با کمی گلاب مخلوط کرده و ترکیب اصل را به زیر بغل خود بمالید. پس از 10 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید.

7. شیر

شیر حاوی برخی ویتامین ها و اسید های چرب بوده که باعث روشن شدن پوست و برطرف سیاهی زیر بغل می شود. کمی شیر را به زیر بغل خود مالیده و بگذارید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. این کار را هر روز انجام دهید.

8. روغن نارگیل

قبل از حمام، کمی روغن نارگیل را برداشته و به مدت 10 تا 15 دقیقه با آن زیر بغل خود را ماساژ دهید. روغن نارگیل به آرامی و به تدریج، پوست را سفید می کند. بنابراین این کار را هر روز انجام دهید.

9. سرکه

با استفاده از سرکه می توان بوی ناخوشایند زیر بغل و سیاهی آن را برطرف کرد. کمی سرکه را به زیر بغل خود مالیده و بعد از 10 دقیقه، آن را بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید سرکه را با کمی آرد برنج ترکیب کنید.

10. آرد نخود

از آرد نخود می توان برای سفید کردن قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. همچنین می توان از آرد نخود برای برطرف آکنه نیز استفاده کرد. مقداری آرد نخود، آب لیمو و ماست را با هم مخلوط کنید. از این ترکیب به طور روزانه استفاده کنید.

11. سیب

سیب را له کرده و آن را به زیر بغل خود بمالید. خاصیت اسیدی سیب باعث برطرف سیاهی و بوی بد زیر بغل می شود. همچنین می توان از آن برای لایه برداری پوست نیز استفاده کرد.

12. ماست

استفاده از ماست به ویژه در ترکیب با عسل، می تواند ناخالصی هایی که باعث تغییر رنگ پوست شده اند را از بین ببرد. همچنین می توان از ماست برای برطرف بوی زیر بغل نیز استفاده کرد. بدین منظور دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب را به زیر بغل خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب سرد بشویید.

13. چوب صندل

دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ترکیب را به مدت 15 دقیقه در زیر بغل خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه بهتر، این کار را هر روز انجام دهید.

برگرفته از: healthnbodytips.org

منبع: setare.com

به "رفع سیاهی زیر بغل با طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع سیاهی زیر بغل با طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید