برای دریافت تندی غذا چکار کنیم؟ (رفع تندی انواع غذاها)

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تندی مزه نیست و یک احساس درد است که ناشی از کپسایسین موجود در فلفل ایجاد می شود. اما اگر تندی غذا زیاد شد چکار کنیم که این ماده کنترل شود و تندی غذا را بگیریم؟ در ادامه با ما باشید تا به شما بگوییم دریافت تندی غذا چه روش هایی دارد و چگونه در سه سوت تندی غذا را رفع کنید!

برای دریافت تندی غذا چکار کنیم؟ (رفع تندی انواع غذاها)

انواع روش های دریافت تندی غذا

چه در حال پختن و چه در حال خوردن غذا ، برای هر دو حالت راهکار های وجود دارد که تا حدودی می تواند باعث از بین بردن تندی غذا شود.

1. اضافه کردن مواد اولیه!

بله! وقتی میزان مواد اولیه را زیاد کنید یعنی حجم فلفل غذا را کم کرده اید و این بهترین روش است!

2. اضافه کردن لبنیات به غذا

لبنیات، کپسایسین موجود در فلفل را که باعث تندی غذا می شود به خوبی در خود حل می کند پس اگر غذای شما تند شد می توانید از لبنیات برای کاهش تندی غذای خود استفاده کنید. غذا های مکزیکی و هندی و تایلندی اغلب خیلی تند هستند و شما می توانید در هنگام سرو این غذا ها از خامه ترش و ماست رایتا استفاده کنید.

نکته: اگر شما ترجیح می دهید که از لبنیات برای از بین بردن تندی غذای خود استفاده نکنید می توانید شیر نارگیل و شیر بادام و شیر سویا و شیر برنج را به غذا اضافه کنید این مواد غذایی حاوی چربی هستند و می توانند کپسایسین موجود در فلفل را به خوبی در درون خود حل کنند. در هنگام طبخ غذا های مکزیکی از مقدار زایدی شیر نارگیل استفاده می کنند.

روش دریافت تندی غذا

3. سرکه و آبلمیو اضافه کردن!

اضافه کردن آب لیمو و یا سرکه به غذای در حال پخت هم یکی از روش هاست! اما مواظب باشید مشکل جدید ایجاد نکنید! به اندازه غذا را ترش کنید!

برخی ها معتقدند اضافه کردن آبلیمو به طور معجزه آسایی از تندی غذا کم می کند. بخصوص اگر غذایی درست می کنید که نیاز به ترشی خاصی دارد می توانید از یک یا دو قاشق آبلیمو اضافه کنید ، اجازه دهید چند غذا چند قل بزند تا آبلیمو به طور یکنواخت در همه مواد نفوذ کند و اثر تندی را از بین ببرد. یا آن را از روی شعله بردارید مقداری لیمو تازه در آن بفشارید و اجازه دهید مدتی بگذرد.

4. استفاده از مواد شیرین مثل شکر

شیره، شکر، عسل و یکسری شیرین کننده ها در کاهش تندی غذا بسیار موثر است؛ در طبخ بیشتر غذاهای آسیایی این روش بسیار پرکاربرد است. همچنین اگر شیرین بودن غذا را دوست ندارید، کم کم به آن شیرین کننده اضافه کنید تا طعم لذیذ غذا از بین نرود.

5. کنار غذا گزینه های دیگری بچینید!

می توانید غذای تند شده تان را با انواع سالاد هایی که دارای طبیعت سردی هستند سرو کنید به عنوان مثال: سرو ماست خیار، ماست و سیر، ماست موسیر و انواع سالاد فصل از بهتر ین راه ها جهت از بین بردن تندی غذا می باشد. همچنین استفاده از مواد نشاسته ای مثل پوره سیب زمینی و برنج نیز بسیار کمک کننده است.

6. خارج کردن هر چه سریعتر فلفل ها!

اگر علت اصلی تندی غذا وجود تکه های فلفل داخل آن می باشد و به دلیل اینکه هر چه بیشتر به همراه غذا پخته شود طعم تند تری به غذا می دهد بهتر است قبل از پخت کامل غذا تکه های فلفل را غذا خارج کنید.

راهکار دریافت تندی غذا

ترفندهای رفع تندی برخی از غذاها

رفع تندی آش رشته: اضافه کردن کمی آبلیمو یا سرکه و کشک می تواند کمک کننده باشد.

رفع تندی قلیه ماهی، قورمه سبزی و خورشت کرفس: اگر فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است چند دقیقه قبل از آنکه غذا را از روی حرارت بردارید آب یک عدد لیموترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید تندی غذا از بین خواهد رفت.

رفع تندی غذا با نوشابه: به غذاهایی مانند خورشت مرغ و قیمه می توانید یک قاشق نوشابه اضافه کنید، اما تاثیر نوشابه برای کم کردن شوری غذا خیلی بیشتر از کاهش تندی است.

برای رفع تندی آبگوشت چه کنیم:

  • اگر تندی آبگوشت غیر قابل تحمل نیست، می توانید در کنار آن از لبنیاتی مثل ماست و دوغ و مواد نشاسته ای مثل برنج و نان استفاده کنید. رقیق کردن آبگوشت نیز یکی از روش های ساده و آسان برای کاهش تندی آن است. می توانید مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و یا در قابلمه جداگانه مقدار کمی آبگوشت بدون فلفل و مواد تند بار بگذارید و در اواخر طبخ، آن را به آبگوشت قبلی اضافه کنید.
  • اضافه کردن حبوبات و گوشت آبگوشت نیز می تواند تا حدودی تندی آن را کاهش بدهد. می توانید مقداری آبلیمو یا سرکه به آبگوشت در حال پخت اضافه کنید تا تندی آن را بگیرد. یک عدد لیمو ترش تازه در آبگوشتی که بر روی حرارت است، بیندازید و خوب هم بزنید تا تندی آن از بین برود.
  • می توانید مقداری آب گوجه فرنگی یا خود آن را به آبگوشت اضافه کنید. سیب زمینی و مواد نشاسته ای، تندی را از بین می برند. بنابراین شما
  • می توانید علاوه بر سیب زمینی خود آبگوشت، چند تکه دیگر سیب زمینی پوست گرفته داخل آبگوشت بیندازید. پس از چند دقیقه، آن ها را خارج کنید. سیب زمینی همانند اسفنج عمل می کند و تندی غذا را به خود جذب می کند.

سخن آخر

در این مطلب آموزشی چند روش کاربردی را برای رفع تندی غذا در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که شما می توانید از هر کدام از این راهکار ها برای دریافت تندی غذای خود استفاده نمایید. اما شما به ما بگویید تجربیاتتان در این زمینه چیست؟ چگونه تندی غذاها را می گیرید؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین آشپزی پیش آید، تلخ شدن قورمه سبزی است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم مقاله برای دریافت تلخی قورمه سبزی چه باید کرد؟ را در وبلاگ تیم مسلم بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "برای دریافت تندی غذا چکار کنیم؟ (رفع تندی انواع غذاها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دریافت تندی غذا چکار کنیم؟ (رفع تندی انواع غذاها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید