گشایش بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گشایش بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان صورت گرفت.

گشایش بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان

اکنون بازدیدکنندگان از کولوسئوم در رم می توانند از بخش های زیرین این بنای تاریخی یعنی راهروها و اتاقک هایی بازدید کنند که زمانی محل آماده شدن گلادیاتورها و حیوانات وحشی برای مبارزه بوده است.

این بخش از بنای دو هزار ساله کولوسئوم همزمان با به اتمام رسیدن پروژه بازسازی این بخش از بنا به روی عموم مردم باز شده است.

از سال 2010 بازدید از بخش کوچکی از قسمت زیرین کولوسئوم امکان پذیر شده بود، اما اکنون بازدیدکنندگان می توانند در راهروهای این قسمت قدم بگذارند.

بیش از 80 باستان شناس، معمار و مهندس در پروژه دوساله بازسازی کولوسئوم نقش داشته اند.

بازسازی بخش زیرین کولوسئوم دومین بخش از پروژه سه مرحله ای بازسازی این بنا که از هشت سال پیش آغاز شده است بشمار می رود. مرحله نخست این پروژه به پاکسازی نمای این بنا اختصاص داشت و مرحله پایانی بازسازی که انتظار می رود در سال 2024 تکمیل شود هم به موارد مختلفی همچون بازسازی و توسعه سیستم روشنایی اختصاص خواهد داشت.

در این بین انتظار می رود پروژه بازسازی میدان نبرد کولوسئوم تا سال 2023 به اتمام برسد. میدان نبرد نو کولوسئوم که با کمک فناوری پیشرفته ساخته خواهد شد این قابلیت را خواهد داشت که به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک های زیرین فراهم کند، چرا که این طبقه نو از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

منبع: همگردی

به "گشایش بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید