9 منطقه آبی عجیب و شگفت انگیز در دنیا

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، بیشتر مردم دنیا مکان هایی که آب در آن جریان دارد را دوست دارند و بسیاری از این منطقه ها آبی، دارای عجایب و شگفتی هایی هستند که هر کسی را متحیر می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا نمونه هایی از این منطقه ها خارق العاده را به شما معرفی کنیم.

9 منطقه آبی عجیب و شگفت انگیز در دنیا

بیشتر مردم به دریاها، دریاچه ها و رودها و هر چیزی که در آن نشانی از حیات و زندگی در آن جریان داشته باشد علاقه مندند. بسیاری برای شنا کردن و سرگرمیات آبی و بسیاری هم برای لذت بردن از آرامش این منطقه ها و نظاره کردن زیبایی طبیعی این سرزمین ها به این منطقه ها سفر می نمایند.

شهرهای آبی، رودخانه ها و آبشارهای بسیاری وجود دارند که با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود تبدیل به منطقه ها آبی عجیب و شگفت انگیز شده اند. در این مقاله قصد داریم منطقه ها آبی با ویژگی های بی نظیر را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

Inle Lake (میانمار)

این دریاچه دومین دریاچه بزرگ میانمار است که یکی از مقاصد مجذوب کننده آبی گردشگری در آسیا است. 70,000 هزار نفر بر روی سطح این دریاچه در خانه های شناور بر روی آن زندگی می نمایند. گردشگران می توانند با اقامت در این خانه های آبی، سفر بی نظیری را تجربه نمایند و بعلاوه می توانند با قایق از بازارهای شناور و معابد در خط ساحلی تماشا نمایند.

Lake Baikal (روسیه)

دریاچه بایکال (Baikal) در جنوب سیبری و در کشور روسیه قرار گرفته است. این دریاچه بزرگ ترین منبع آب شیرین و بعلاوه دارای زلال ترین آب در میان دریاچه های جهان است. گونه های حیوانی بسیاری در این دریاچه زندگی می نمایند که دو سوم آن ها در هیچ جای جهان یافت نمی گردد. در طول زمستان نوسان زیاد دما در این دریاچه باعث شکاف سطح یخی می گردد و شکل های زیبایی را ایجاد می نماید.

Lake Malawi (مالاوی)

دریاچه مالاوی (Malawi) یکی از دریاچه های بزرگ آفریقا است که در حاشیه کشور مالاوی قرار گرفته است. این دریاچه بیش از 750 گونه ماهی گرمسیری را در خود دارد و مکانی فوق العاده برای استراحت و سرگرمی است. برخورد صمیمانه مردم این منطقه به همراه سرگرمیات متنوعی همانند غواصی این منطقه را به ناحیه ای برجسته برای گردشگران تبدیل نموده است.

Isle of Pines (کالدونیای تازه)

این جزیره در اقیانوس آرام و مجموعه جزایر کالدونیای تازه قرار گرفته است. بعضی از گران ترین املاک در جنوب اقیانوس آرام در این منطقه قرار گرفته است. ساحل زیبای این منطقه با شن های سفید و محیط آرام بخش آن، باعث تمایز آن به منطقه ها هم جوار خود شده است.

رود نیل (مصر)

رود نیل بخش جدایی ناپذیر از جامعه هزار ساله مصر بوده است و به شما اجازه می دهد تا به آن دوران سفر کنید. این رود که طولانی ترین رود جهان است شاهد تمدن های بسیاری بوده است و محیط سحرآمیز و عجیب این رود و حاشیه کناری آن، آن را به منطقه ای منحصربه فرد و تماشای تبدیل نموده است.

کانال پاناما (پاناما)

کانال پاناما یک کانال غیرطبیعی و شاهکاری است که اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس متصل می نماید. این آبراه که مجرای کلیدی و مهم در تجارت بین المللی است یکی از سخت ترین و بزرگ ترین پروژه های مهندسی در جهان است.

با سفر به کشور پاناما امکان دسترسی به این کانال وجود دارد و می توان با کشتی های در نظر گرفته شده سفری در طول این کانال داشت.

ونیز (ایتالیا)

ونیز به خاطر بناهای تاریخی و کانال های آبی بسیاری که دارد، یکی از جاذبه های گردشگری پربازدید در جهان است. سفر به این منطقه، منحصربه فرد است و با سوار شدن به گاندولا (قایق ونیزی) می توانید برجسته ترین بخش سفر خود را بسازید و از زیبایی های این شهر و کانال های آن لذت ببرید.

آبشار ویکتوریا (زامبیا / زیمبابوه)

آبشار ویکتوریا که از عجایب هفتگانه طبیعی جهان است در جنوب قاره آفریقا و در خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. تماشای های این آبشار بسیار است و منطقه ای مهیج برای علاقه مندان است. توده غبار و ابرهای تشکیل شده، پدیده ماه کمان که نتیجه انعکاس نور ماه در آب است، قطرات آب و افشانه های این آبشار از بخش های خارق العاده این منطقه است.

Great Barrier Reef (استرالیا)

سد بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) مجموعه بسیار بزرگی از صخره های مرجانی در شرق استرالیا است که در اقیانوس آرام قرار گرفته است. این دیواره مرجانی جزو لیست عجایب هفتگانه طبیعی جهان است و با داشتن طبیعت بکر و زیبایی های زیر دریایی، تماشا آن تجربه هیجان انگیزی برای گردشگران است.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com

به "9 منطقه آبی عجیب و شگفت انگیز در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 منطقه آبی عجیب و شگفت انگیز در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید