آلمان بار دیگر سفیر ایران را فراخواند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، وزارت دفاع آلمان روز جمعه اظهار داشت که سفیر ایران در برلین به وزارت امور خارجه این کشور فراخوان شده است.

آلمان بار دیگر سفیر ایران را فراخواند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، آندره آ ساسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: آلمان سفیر ایران را برای رایزنی و در اقدامی مشابه نسبت به فراخوانده شدن سفیر برلین در تهران به وزارت امورخارجه فراخوانده است.

سفیر برلین در تهران در پی مداخله آلمان در امور داخلی کشورمان، پنجشنبه شب به وزارت امورخارجه احضار شده بود.

این اقدام دو روز پس از آن روی می دهد که دولت آلمان در ادامه رویکرد مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران مسائل حقوق بشری را بهانه و گفت که در روابطش با جمهوری اسلامی ایران را بازنگری می کند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای که یک نسخه آن در حساب رسمی توئیتری وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد به پایین بودن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در سال های اخیر اشاره و ادعا کرد، اوضاع نمی تواند مانند سابق ادامه یابد، بنابراین ما رابطه خود را با شرایط تطبیق می دهیم.

وی افزود: ما در حال آماده سازی تحریم های بیشتر حقوق بشری از سوی اتحادیه اروپا و بررسی فهرست اعضای خانواده افراد مسئول هستیم. در سطح ملی، ویزا را برای دارندگان پاسپورت رسمی محدود و مقررات ورود را برای اعضای سازمان هایی که در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند تشدید خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه این بیانیه مداخله جویانه گفت: ما برای یک جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فشار می آوریم و از سازمان های غیردولتی که در زمینه مستندسازی جنایات فعالیت دارند، حمایت خواهیم کرد.

منبع: فرارو

به "آلمان بار دیگر سفیر ایران را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان بار دیگر سفیر ایران را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید