افزایش مصرف برق با رشد بیش از 10 هزار مگاوات در هشتم تیرماه

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تهران (پانا) - مصرف برق کشور در هشتمین روز تیرماه در حالی با رشد بیش از 10 هزار مگاواتی به 64 هزار و 434 مگاوات رسید که در این روز مصرف شبانه برق هم رکورد شکست.

افزایش مصرف برق با رشد بیش از 10 هزار مگاوات در هشتم تیرماه

به گزارش ایرنا، مصرف برق کشور در هشتمین روز تیرماه و در ساعت 12 و 55 در حالی با رشد بیش از 10 هزار مگاواتی به 64 هزار و 434 مگاوات رسید که در روز مشابه سال گذشته این رقم 53 هزار و 934 مگاوات بود. مصرف برق همزمان با اوج گیری گرما، به سرعت رو به افزایش است به طوری که نیروگاه های فراورینماینده گاهی از اندازه مصرف عقب مانده و چاره ای جز خاموشی موقت باقی نخواهد ماند.

به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته درحالی اندازه مصرف برق کشور به رقم بسیار بالای 64 هزار و 434 مگاوات رسید که اندازه ذخیره نیروگاه ها صفر بود و بعلاوه 5 هزار و 487 مگاوات برق مورد احتیاج از محل نیروگاه های تجدیدپذیر تامین شده بود.

با وجودی که روز گذشته و در ساعت 12 و 55 دقیقه، بخش صنعت کمترین اندازه مصرف برق با 3 هزار و 646 مگاوات را به خود اختصاص داد ولی مصرف برق در بخش خانگی و تجاری همچنان در حال رکوردشکنی است.

ویژگی مصرف برق روز گذشته این بود که فرایند مصرف شبانه هم رکوردی بی سابقه از خود برجای گذاشت؛ به گونه ای که این رقم در ساعت 21 و 53 دقیقه به عدد 61 هزار و 714 مگاوات رسید. این در حالی است که پارسال و در همین بازه زمانی اندازه مصرف 53 هزار و 322 مگاوات بود.

این امر نشان می دهد اندازه مصرف شبانه کشور در بخش خانگی و تجاری نسبت به مدت مشابه پارسال هم با رشد بیش از 10 هزارمگاواتی همراه شده است؛ امری که در تاریخ صنعت برق ایران سابقه نداشته است.

البته مصرف برق در ساعت عصرگاهی بخش صنعت هم با رشد همراه شد به گونه ای که از بیش از سه هزار مگاوات ظهر به رقم 4 هزار و 734 مگاوات در عصر رسید.

فرایند افزایشی مصرف برق که از اواخر خردادماه سال جاری با شدت بیشتری شروع شده است، همچنان بی محابا به پیش می تازد و نوید روزهای سخت تری را برای صنعت برق کشور به همراه دارد.

شرایط قرمز مصرف برق در حالی است که در این روزها شاهد برگزاری آزمون سراسری هستیم و تامین برق برای این امر از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

اکنون اندازه فراوری برق در کشورمان به گفته متولیان صنعت برق 85 هزارمگاوات است که از این اندازه فراوری، رقمی در حدود 54 هزارمگاوات می تواند وارد مدارشده و برق مورد احتیاج را تامین کند.

براساس اعلام شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران برترین راهکارهایی که می تواند در این شرایط به یاری بهینه شدن مصرف برق بیانجامد، کاهش روشنایی های غیر ضروری و استفاده از دور کُند کولرهای آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه است تا بتوان برق را برای همه مردم تامین کرد.

پیشتر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: ابتدا به دستگاه ها اخطار داده خواهد شد و اگر جدی نگرفتند برق آنان برای چندین ساعت قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: بعضی دستگاه ها و نهادها دارای مولدهای اضطراری برق هستند که باید برای یاری به شبکه برق وارد مدار نمایند، این دستگاه ها اگر در این باره اقدام ننمایند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: این هفته شاید گرمترین هفته سال باشد و دما در بیشتر نقاط به عددهای خیلی بالا خواهد رسید، به گونه ای ممکن است 51 تا 52 درجه در خوزستان احساس گردد و در نوار شمالی کشور هم دما افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش مصرف برق با رشد بیش از 10 هزار مگاوات در هشتم تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مصرف برق با رشد بیش از 10 هزار مگاوات در هشتم تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید