انجام این کار مقرون به صرفه خطر دیابت را کم می نماید ، ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به قند خون

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، دیابت یکی از بیماری هایی است که ابتلا به آن این روزها در حال افزایش است، بنابراین هر فردی باید در خصوص راه های پیشگیری از بیماری دیابت بداند.

انجام این کار مقرون به صرفه خطر دیابت را کم می نماید ، ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به قند خون

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، در کشورهای بزرگ تقریباً 96 میلیون نفر یا حتی بیشتر، علائم پیش از دیابت دارند و این آمار به وسیله سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام شده است. خیلی ها در خصوص این موضوع آگاهی کاملی ندارند و در نتیجه بیشتر در معرض بیماری های مزمن برگشت ناپذیر هستند؛ اما برخی از اقدامات هستند که به شما یاری می نمایند تا این شرایط را بهبود ببخشید که باید این کار را چند دقیقه بعد از وعده غذایی انجام دهید.

انجام یک کار خاص بعد از هر وعده غذایی؛ خطر دیابت را کم می نماید

هر کاری که شما بعد از مصرف یک وعده غذایی انجام دهید، تاثیر زیادی روی بدنتان دارد. مطالعات در سال 2022 نشان می دهند که پیاده روی بعد از مصرف مواد غذایی تاثیر زیادی روی کاهش خطر دیابت دارد، زیرا سطح انسولین و قند خون را کم می نماید.

  • برترین زمان برای پیاده روی را بدانید | ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای کاهش قند خون

در این مطالعه افراد را در شرایط یکسان قرار دادند و از برخی از آنها خواستند که بعد از مصرف غذا بنشینند، برخی دیگر ایستادند و برخی دیگر پیاده روی کردند. تحقیقات نشان داد افرادی که ایستادند یا پیاده روی نموده بودند، سطح قند خونشان کم تر افزایش پیدا نموده بود.

در واقع یک تحرک ملایم حدود 60 الی 90 دقیقه بعد از وعده غذایی؛ سطح قند خون را متعادل می نماید. انجام این کار نه تنها برای افراد دیابتی اهمیت دارد، بلکه کسانی که در معرض خطر افزایش قند خون هستند هم باید این کار را انجام دهند؛ در واقع افراد سالم هم باید این موضوع را جدی بگیرند.

چند دقیقه پیاده روی برای پیشگیری از دیابت کافی است

مطالعات سال 2021 نشان می دهند که پیاده روی حداقل به مقدار 15 دقیقه تاثیر مثبتی روی مدیریت خطرات دیابت دارد. مشاهدات هم نشان می دهند که حتی یک پیاده روی دو دقیقه ای می تواند فواید زیادی داشته باشد که هر چقدر مدت زمان آن بیشتر گردد، فوایدش هم افزایش پیدا می نماید و در نتیجه اگر بعد از وعده غذایی کار مهمی هم داشته یا عجله دارید، کافی است فقط چند دقیقه وقت بگذارید و پیاده روی کنید تا سطح قند خون را تحت کنترل بگیرید.

پیاده روی و سلامت قلب

پیاده روی باعث سلامت قلب تان نیز می گردد؛ زیرا دیابت و بیماری قلبی با یکدیگر مرتبط هستند. در نتیجه یک پیاده روی سبک گلوکز خون را کنترل می نماید و قلب را نیز سالم نگه می دارد؛ پس یک پیاده روی چند دقیقه ای می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را هم کاهش دهد.

  • این ویتامین دیابت و بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید

برای کاهش خطر دیابت راهکارهای دیگری هم وجود دارد

برترین راه برای کاهش خطر دیابت این است که وزن خود را سالم نگه دارید. در واقع کاهش وزن 7 یا 10 درصدی به وسیله یک رژیم غذایی سالم و ورزش، خطر دیابت را تا 60 درصد کاهش می دهد. هر چقدر که این کاهش وزن بیشتر باشد، فواید آن افزایش پیدا خواهد نمود.

از طرفی نباید اهمیت مصرف غذاهای گیاهی را فراموش کنید که حاوی فیبر رژیمی هستند و اضافه وزن را کاهش می دهند و سطح قند خون را هم متعادل نگه می دارند. در واقع باید از غلات کامل، سبزیجات بدون نشاسته، حبوبات، میوه با قند پایین مانند گوجه فرنگی، فلفل و میوه های درختی بهره ببرید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: همشهری آنلاین

به "انجام این کار مقرون به صرفه خطر دیابت را کم می نماید ، ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام این کار مقرون به صرفه خطر دیابت را کم می نماید ، ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید