اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، یک دکترای ویروس شناسی پزشکی می گوید بر اساس اطلاعات موجود ماسک و فاصله اجتماعی در مقابل تمام واریانت های ویروس کرونا محافظت ایجاد می نماید، پس اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد.

اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، محسن کشاورز با بیان اینکه پاسخ تست کرونا، به نوع تست، کیفیت کیت تشخیصی و شیوه نمونه گیری بستگی دارد، اظهار کرد: تحقیقات جدید نشان داده اند که روز نمونه گیری نیز در نتیجه صحیح تست کرونا مؤثر است و برای مثال سه تا چهار روز پس از روبرو فرد با بیمار مبتلا به کرونا، نتیجه تست کرونا بهتر و دقیق تر معین می گردد.

وی توضیح داد: رپید تست ها (تست های سریع) منفی کاذب بیشتری نسبت به تست های پی سی آر دارند اما تست PCR نیز منفی کاذب دارد، بنابراین منفی شدن تست ممکن است به طور قطعی معین کننده ابتلای فرد به کرونا نباشد و برای کاهش تعداد تست های منفی کاذب دو بار تست به فاصله 24 ساعت گرفته می گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سؤال که آیا ابتلا به کرونای انگلیسی ممکن است باعث منفی شدن نتیجه تست کرونا به صورت کاذب گردد، گفت: خوشبختانه تست هایی که الان موجود است، واریانت جهش یافته انگلیسی را نیز به خوبی تشخیص می دهند و در صورت ابتلای فرد به کرونای انگلیسی نیز نتیجه اش مثبت می گردد.

وی همچنین بیان نمود: بر اساس اطلاعات موجود ماسک و فاصله اجتماعی در مقابل تمام واریانت های ویروس کرونا محافظت ایجاد می نماید، پس اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد.

دکترای ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: اگر کسی علایم مشابه کرونا دارد، باید فرض را بر ابتلا به کرونا بگذارد، مگر اینکه خلافش ثابت گردد و برای اینکه از فردی آزمایش کرونا گرفته گردد، در ابتدا باید فرد علائم بالینی داشته باشد و بدون هیچ علامتی آزمایش دادن، منطقی نیست.

محسن کشاورز گفت: در حل حاضر بهترین روش موجود برای تست کرونا، PCR تست مخاطی است که البته این تست هم به طور قطعی ویروس را نشان نمی دهد و بسته به اینکه در چه دوره ای از بیماری از فرد تست گرفته می گردد، درصد خطای متفاوتی دارد.

وی در جواب اینکه کی به پزشک مراجعه کنیم، گفت: بهتر است از همان آغاز علائم مانند، آبریزش بینی، بی اشتهایی و بدن درد با پزشک در تماس باشد ولی اگر کوچک ترین علایم تنفسی (سرفه، تنگی تنفس، درد قفسه سینه، کم شدن اکسیژن خون) پیدا کردید ، حتماً در سریع ترین زمان ممکن به مرکز درمانی مراجعه کنید.

دکترای ویروس شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در حال حاضر تا واکسیناسیون عمومی جمعیت، هیچ چیز به اندازه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی کاربردی نیست و نمی تواند ما در مقابل ویروس کرونا محافظت نماید.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

به "اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید