ایلان ماسک فناوری پایش فعالیت مغز با استفاده از ابزارهای کاشته شده در مغز خوک را به نمایش گذاشت

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، شاید بدانید که یکی از شرکت هایی که توسط ایلان ماسک تاسیس شده، شرکت نورالینک Neuralink است.

ایلان ماسک فناوری پایش فعالیت مغز با استفاده از ابزارهای کاشته شده در مغز خوک را به نمایش گذاشت

چند سال از افتتاح این شرکت می گذرد و در این چند سال، بارها خبرهای جنجالی از تلاش و هدف این شرکت برای ممکن کردن ارتباط مستقیم انسان با وسایل رایانشی منتشر شده است.

روز جمعه یکی از دستاوردهای اولیه نورالینک توسط ایلان کاسک رونمایی شد.

ایلان ماسک در ویدئوی معرفی گفت که هدف از این معرفی و نمایش، جذب سرمایه نیست، بلکه هدف استخدام و پیدا کردن کارکنان و مغزهای جدید برای شرکت است تا در نهایت محصول نورالینک، چیزی قابل دسترس و تهیه برای همه و قابل اعتماد شود.

ماسک گفت که قسمت اعظم انسان های نوعی بیماری عصبی با گذشت زمان پیدا می کنند که می تواند کاهش حافظه، اضطراب، آسیب مغزی، افسردگی و سایر بیماری های باشد. هیچ کدام از این بیماری ها به آسانی و با یک شیوه درمانی قابل اعتماد نیستند.

نورالینک در این چند ساله پیروز شده که تراشه کاشتنی در مغز برای پایش فعالیت های مغز را توسعه بدهد. این وسیله حالا کوچک تر شده و قسمتی از وسیله که روی پوست سر می ماند هم انقدر کوچک شده که زیر مو پنهان می شود.

سپس 3 خوک به نمایش گذاشته شد که ظاهرا شبیه هم بودند و قابل افتراق از همه نبودند. روی اولی هیچ کاری انجام نشده بود، دومی تراشه کاشته شده در مغز داشت و سومی هم قبلا تراشه داشت، اما تراشه اش به سلامت برداشته شده بود.

هدف این بود که نشان داده شود که کاشت ابزارهای پایش فعالیت عصبی، می تواند کاملا ساده باشد و فرد تحت اینگونه مراقبت، هیچ تفاوت بیرونی با اشخاص دیگر ندارد.

ابزار پایش فعالیت های مغز می تواند تمام طول روز شارژ داشته باشد و در طول شب شارژ شود.

هدف در نهایت این است که علاوه بر مطالعات پزشکی، شخص بتواند با ابزار کاشته شده در مغز با بلوتوث کم انرژی به ابزارهای رایانشی از جمله گوشی هوشمند خود متصل شود. خودروی هوشمندش مانند برند تسلا را با فکر روشن کند، باز با جریان فکر، ویدئو گیم بازی کند.

هدف های رویاگونه آینده این است که بتوان روزی خاطرات را ذخیره کرد و دوباره بازیابی کرد. آه! یاد یک قسمت سریال آینه سیاه یا بلک میرر می افتیم!

و باز هم یک جلوه علمی تخیلی دیگر، اینکه بتوانید کل خاطرات و اندیشه خود را در یک کالبد روباتیک بارگزاری کنید. (جاودانگی دیجیتال!) این دفعه یاد سریال Altered Carbon افتادم!

اما از این رؤیاها که دست برداریم، فعلا بهتر است که نورالینک روی درمان شرایط های مانند فلج های پاها و فلج چهار اندام در بیماران دچار آسیب نخاع متمرکز شود!

منبع: یک پزشک

به "ایلان ماسک فناوری پایش فعالیت مغز با استفاده از ابزارهای کاشته شده در مغز خوک را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک فناوری پایش فعالیت مغز با استفاده از ابزارهای کاشته شده در مغز خوک را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید