آنالیز میزان خسارت احتمالی سیل به بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تیم های ارزیابی به منظور پایش میزان خسارت احتمالی سیل به بناهای تاریخی به جنوب استان اعزام شدند.

آنالیز میزان خسارت احتمالی سیل به بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر در جنوب استان راه های ارتباطی را با مشکل روبرو نموده، اظهار کرد: میزان خسارت های احتمالی به بناهای تاریخی این منطقه برآورد نشده و در حال حاضر چندین تیم متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی و نیروهای یگان حفاظت به مناطق جنوبی استان اعزام شده اند.

او بابیان اینکه با اعلام کارشناسان اعزامی تا به امروز خسارتی مشاهده نشده اضافه کرد: احتمال آسیب دیدگی بعضی بناها وجود دارد که پس از برطرف آب گرفتگی و باز شدن مسیرها به طور کامل برآورد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در سیلابی که در دی ماه سال گذشته رخ داد، 35 بنای تاریخی استان به میزان 67 میلیارد و 200 میلیون ریال دچار آسیب دیدگی شدند و بیشترین آسیب دیدگی مربوط به بناهای تاریخی شهرستان نیک شهر بود.

منبع: میراث آریا

به "آنالیز میزان خسارت احتمالی سیل به بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز میزان خسارت احتمالی سیل به بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید