برترین اپلیکیشن های دوربین آیفون در سال 2021

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، همان طور که انتخاب یک دوربین DSLR برتر تک سایز یا انتخاب یک دوربین بدون آیینه برای هر کاربری بسیار سخت است؛ مطمئنا هیچ اپلیکیشن کامل و فزونی برای همه کاربران یافت نمی گردد.

برترین اپلیکیشن های دوربین آیفون در سال 2021

احتیاجها و تنظیمات کاربران بسیار فرق دارد؛ به ویژه با توجه به قابلیت های گسترده آیفون های امروزی.

تخمین زده می گردد در امسال فقط نزدیک به 1.5 تریلیون عکس گرفته شده است که تقریبا 92 درصد آن ها به وسیله تلفن های هوشمند ثبت شده اند.

بنابراین، کاملا حق داریم که سعی کردیم برترین عکس های زندگی خود را با دوربین گوشی ها بگیریم. این اپلیکیشن های دوربین هستند که ما را در انجام این کار یاری می نمایند.

مطمئنا، درصد زیادی و نه بیشتریت عکس هایی که گرفته می شوند؛ عکس های فوری و غیر هنری هستند و صرفا برای تفریح، ثبت خاطره و امور روزانه هستند. درصد کمی از عکس هایی که با دوربین گوشی ها می گیریم هم برای ثبت عکس های هنری با کیفیت خروجی بالا است.

در این حالت، کاربران آماتور یا حرفه ای در پی اپلیکیشن های شخص ثالث بهتری نسبت به برنامه پیش فرض دوربین گوشی های آیفون هستند. این کاربران دنبال احتیاجها و تنظیمات بیشتری هستند؛ کنترل های دستی یا تنظیمات RAW، فیلترهای از پیش معین شده برای ادیت عکس ها و آماده سازی آن ها برای چاپ در رسانه ها.

مسئله ای که این دسته از کاربران با آن روبرو هستند؛ صدها و شاید هزاران اپلیکیشن دوربین شخص ثالث موجود در App Store است. اگر خیلی مشتاق بوده باشید؛ یک به یک این برنامه های دوربین را تست و آنالیز نموده و هزینه آن ها را می پردازید.

ما در این مقاله می خواهیم فهرستی از برترین اپلیکیشن های دوربین برای آیفون ردیف کنیم تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی گردد و راحت تر بتوانید یک برنامه مطابق احتیاجهای خودتان پیدا کنید:

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای حرفه ای: Halide Mark II

Halide جامع ترین کنترل ها و ویژگی ها در میان اپلیکیشن های دوربین iOS را ارائه می دهد. از هیستوگرام تا اوج تمرکز و زوم، اکسپژور(نوردهی) طولانی 15 ثانیه ای، این برنامه مجموعه گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد.

حتی سخت ترین کاربر هم از اپلیکیشن Halide رضایت خواهد داشت. کمی زمان می برد تا بر بعضی از ویژگی ها و قابلیت های این برنامه تسلط پیدا کنید؛ به ویژه اینکه پیش از عکس های فوری بخواهید از این ویژگی ها بهره ببرید. طرح های جبران نوردهی این برنامه بسیار ساده و تمیز هستند و با یک حرکت به سمت بالا یا پایین در دسترس قرار می گیرند.

یکی از ویژگی های نو و عالی (شاید برترین) برنامه Halide پشتیبانی بسیار خوب از ProRAW است. فعلا این گزینه فقط در دوربین گوشی های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس ظاهر شده است ولی احتمالا سریعا به یک گزینه استاندارد در مدل های آیفون آینده تبدیل خواهد شد. ProRAW این مزیت را دارد که کیفیت تصاویر RAW را با عکاسی محاسباتی ترکیب می نماید تا دوربین های آیفون بتوانند عکس های بسیار باکیفیت تر از حد معمولی بگیرند.

با معرفی ویژگی ProRAW به وسیله اپل، برنامه Halide روی این ویژگی کار کرد تا در نهایت برترین ترکیب این ویژگی با مزایای نو را در دسترس کاربران قرار دهد.

اپلیکیشن Halide فقط مناسب عکاسی است و هیچ گزینه ویرایش یا پردازش تصویری ندارد (لینک دانلود).

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای کیفیت عکس: FiLMiC Firstlight

اپلیکیشن Firstlight به وسیله شرکت FiLMiC Camera ساخته و توسعه داده شده است؛ همان تیمی که برنامه عالی و فوق العاده محبوب FiLMiC Pro را برای فیلم سازی با گوشی ها فراوری نموده است.

برنامه Firstlight آن چیزی که بیشتر از برنامه Halide ارائه می دهد؛ پیرامون پیاده سازی و استفاده از فرمت ProRAW است. بنابراین، اگر شما یک گوشی قدیمی دارید که از فرمت ProRAW پشتیبانی نمی نماید؛ استفاده از برنامه Firstlight چیز زیادی به شما نمی دهد.

اپلیکیشن Firstlight مانند برنامه های Halide و ProCamera، یک برنامه دوربین حرفه ای است و برای عکاسان و کاربران حرفه ای مناسب است که می خواهند با گوشی آیفون خود عکس ها و ویدیوهایی با بالاترین کیفیت و قابلیت های عکاسی و فیلم برداری بگیرند. ویژگی ها بسیار گسترده ای دارد و به شما امکان کنترل تمام جنبه های عکاسی را می دهد.

تنظیمات دستی، تنظیمات شاتر و ISO، فوکوس اتوماتیک، هیستوگرام و بسیاری از تنظیمات و قابلیت های دیگر در این برنامه گنجانده شده اند.

این اپ از فرمت های تصویر RAW و ProRAW به خوبی JPEG و HEIC و TIFF پشتیبانی می نماید. مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر دارای یک سری شبیه سازی های فیلم برداری است ولی FiLMiC سعی کرد چیزی متفاوت را ارائه کند و شبیه سازی ها حرفه ای تر و بهتر باشند.

با Firstlight می توانید با کیفیت ترین عکسی که ممکن است با یک گوشی تلفن همراه گرفته گردد را ثبت کنید. با تست ها و ارزیابی های زیادی متوجه شدیم که کیفیت عکس این برنامه حتی از Halides ProRAW و ProCameras ProRAW هم بهتر است. شما با این برنامه می توانید ضبط ProRAW داشته باشید که کیفیت آن در کمتر برنامه دیگری مشاهده می گردد.

نمی توانیم توصیه کنیم که Firstlight را به جای Halide بهره ببرید؛ چون بعضی تنظیمات آن خسته نماینده هستند و رابط کاربری بسیار خوبی ندارد. اما ویژگی هایی دارد که باعث افزایش کیفیت عکس می شوند و به شما یاری می نماید عکس های خاص و بی نظیری ثبت کنید (لینک دانلود).

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای همه افراد: +ProCamera

برنامه ProCamera چیزی در نزدیکی های Halide است و مانند آن ده ها تنظیم، کنترل دستی و ویژگی پیشرفته برای عکاسی ارائه می نماید. این برنامه از ProRAW پشتیبانی می نماید ولی به میزان اپ Halide تمیز و انعطاف پذیر نیست.

ProCamera برخلاف Halide از یک مجموعه ویرایش های داخلی نسبتا گسترده سود می برد؛ حتی از حالت پرتره هم پشتیبانی می نماید. اگر دنبال برترین برنامه برای عکاسی و ویرایش هستید؛ این اپلیکیشن را پیشنهاد می کنیم.

از میان تمام اپلیکیشن های دوربین آیفون آنالیز شده؛ از نظر ما برنامه ProCamera برترین رابط کاربری را داشته و منحنی یادگیری آن هم بسیار آسان است. اگر مفاهیم نوردهی و ویرایش عکس را بدانید؛ سریعا یاد خواهید گرفت با این برنامه کار کنید. حتی اگر یک کاربر آماتور هستید که این مفاهیم را نمی دانید و روی آن ها تسلط ندارید؛ باز هم برنامه ProCamera سعی می نماید سریعا پارامترهای مختلف نوردهی را برای شما آسان کند و با ابزارهای مفید یادگیری، عکس های بهتری بگیرید.

یکی از ویژگی های منحصربه فرد ProCamera که آن را از هم تایان خود متمایز می نماید؛ ادغام با ادوبی است؛ به این معنی که شما می توانید تصاویر را به طور مستقیم به فضای ذخیره سازی Creative Cloud بفرستید (لینک دانلود).

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون رایگان: Adobe Lightroom CC

برای افرادی که با نسخه استاندارد Lightroom و به طور کلی Adobe Suite آشنا هستند؛ شنیدن رایگان بودن برنامه Adobe Lightroom CC برای آیفون عجیب به نظر می رسد.

بله این برنامه رایگان است ولی احتیاج به ثبت نامه و رجیستر دارد. برای ثبت نام می توانید از حساب کاربری آی کلاود یا جیمیل خود بهره ببرید. تمام ویژگی های این اپلیکیشن رایگان است؛ جز اینکه بخواهید چندین دستگاه را با Adobe Cloud همگام سازی کنید که بدیهی است به یک اشتراک ادوبی احتیاج دارید. اگر قبلا اشتراک Lightroom را خریداری کردید؛ با همان آی دی ادوبی می توانید کارهای خود را پیش ببرید.

نه تنها لایت روم یکی از برترین برنامه های ویرایشگر عکس موبایل است؛ بلکه دوربین داخلی آن دارای ویژگی های گسترده ای است که باعث می گردد کل برنامه شایستگی استفاده همه جانبه ای پیدا کند. نوردهی و کنترل فوکوس دستی، رکورد فایل های RAW، تنظیمات پیش فرض Lightroom، واترمارک و همه چیزهایی که برای ویرایش عکس و تنظیم رنگ تصاویر و کارهای دیگر مدیریت عکس ها احتیاج دارید.

رابط کاربری آن بسیار ساده است و با اولین بار باز شدن و استفاده، بر آن مسلط می شوید. ادوبی پیروز شده برترین ویژگی های یک برنامه کامل را در یک اپلیکیشن موبایل دوربین به طرز کاربرپسندی قرار دهد (لینک دنلود).

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای فیلترها: VSCO

اپلیکیشن VSCO یکی از برترین برنامه های دوربین iOS در بازار است. این اپ بیش از 200 تنظیم پیش فرض و فیلتر را ارائه می نماید؛ از جمله فیلتر محبوب vintage که تصاویر با به سبک نگاتیو فیلم های شرکت هایی مانند Ilford و کداک و آگفا درمی آورد.

همین طور، برنامه VSCO دارای یک سیستم ضبط تصویر نسبتا قوی است و به شما امکان کنترل کامل دستی تنظیمات نوردهی را می دهد. به علاوه، شامل بعضی ویرایش های اساسی پس از ضبط است. فراتر از عکس ها، برنامه VSCO می تواند از ضبط ویدئو، looping videos یا DSCO و نوردهی دو برابر پشتیبانی کند.

مانند بیشتر اپلیکیشن های iOS، یک نسخه رایگان از این برنامه در اپ استور هست ولی برای دسترسی به همه ویژگی ها و امکانات آن باید نسخه پولی را مشترک شوید. این برنامه به صورت هفتگی پاداش هایی مانند آموزش های رایگان یا بعضی چالش های هفتگی در نظر می گیرد تا ارزش خریداری و اشتراک را داشته باشد.

VSCO یکی از بالاترین امتیازهای اپلیکیشن های دوربین و عکاسی در اپ استور اپل را دارد و مطمئنا ارزش امتحان کردن را خواهد داشت (لینک دانلود).

برترین اپلیکیشن ویرایش عکس آیفون: Darkroom

برنامه Darkroom هم مانند VSCO در اپ استور امتیاز بالایی دارد ولی قابلیت های ویرایش بسیار بیشتری نسبت به VSCO دارد؛ به ویژه سطح ویرایشی مناسبی برای کاربران تازه کار دارد.

رابط کاربری و طراحی گرافیکی این اپلیکیشن عالی است. از یک ویرایشگر RAW بسیار ساده در استفاده سود می برد و شما می توانید به وسیله اسلایدرها، منحنی ها، ویرایش های دسته ای، تنظیمات حالت پرتره، قاب های مطلع از محتوا و کتابخانه ای از فیلترها؛ عکس های خود را به سادگی ولی مانند حرفه ای ها ویرایش کنید.

برنامه Darkroom از فرمت عکس ProRAW و HDR پشتیبانی می نماید. این برنامه فقط یک ویرایشگر عکس فوق العاده در iOS نیست؛ بلکه یک ویرایشگر ویدئویی قابل تقدیر هم محسوب می گردد. یک نسخه دسکتاپ هم دارد که در صورت خریداری نسخه موبایل، به آن هم دسترسی خواهید داشت. به طور کلی، رابط کاربری مشابه و نزدیک به برنامه لایت روم دارد؛ تمیز و روان و ساده و مبتدی پسند.

برترین اپلیکیشن اکسسوری آیفون: Mark II Artists Viewfinder

برای عکاسان حرفه ای و سینماگران، دوربین گوشی ها علاوه بر اینکه عکس و فیلم می گیرند؛ ابزار جانبی عکاسی هم هستند. مثلا، برای چشم انداز یابی از آن استفاده می نمایند.

در اپ استور اپل اپلیکیشن های اکسسوری و دستیار آیفون زیادی یافت می گردد اما هیچ کدام به میزان برنامه Artists Viewfinder کامل و همه جانبه نیست.

برای افرادی که دوربین های کوچک دارند و به راحتی قابل حمل هستند؛ چشم انداز یابی یک ویژگی ساده و پیش پا افتاده است ولی برای عکاسان و سینماگرانی که عمدتا با دوربین های روی سه پایه کار می نمایند؛ توانایی پیش بینی کردن کادر دقیق عکس ها و فیلم ها مقداری مشکل است.

اپلیکیشن Artists Viewfinder یک مجموعه دیوانه وار و چشم گیری از دوربین ها و لنزهای مجازی برای انتخاب دارد. این برنامه از لنزهای الحاقی 1.33x و 1.55x آنامورفیک پشتیبانی می نماید و به شما امکان می دهد انواع فرمت های 2K و 4K را با فاصله های کانونی مختلف چشم انداز یابی کنید (لینک دانلود).

برترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای فیلم سازان: FiLMiC Pro

احتمالا FiLMiC Pro برترین و معروف ترین اپلیکیشن ویدئو شناخته شده برای آیفون است. دلایل خوبی برای آن وجود دارد: فیلم برداران حرفه ای از این اپلیکیشن استفاده می نمایند و از ویژگی های نتفلیکس، فیلم کوتاه Zack Snyder، موزیک ویدئوهای با صدای بلند و غیره پشتیبانی می نماید.

هر آنچه که در یک برنامه ویدئویی iOS احتیاج دارید؛ در FiLMiC Pro پیدا خواهید کرد. ابزارهای نوردهی دستی به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرند؛ فریم ریت 1 فریم در ثانیه تا 240 فریم در ثانیه برای حرکات سریع و آهسته، ضبط تایم لپس، هیستوگرام، فوکوس دستی کدگذاری های مختلف، رنگ دهی و بسیاری از ویژگی های دیگر رایج در رکوردهای ویدئویی.

بعضی ویژگی ها مانند LOG gamma فقط با خرید کیت اضافه Cinematographer به قیمت 13.99 دلار در دسترس قرار می گیرند. بعلاوه کیت FiLMiC Remote با قیمت 9.99 دلار به شما اجازه می دهد از آیفون یا آیپد به اسم دستگاه دوم iOS برای مانیتور بی سیم یا کنترل دستگاه فیلم برداری اصلی بهره ببرید (لینک دانلود).

منبع: یک پزشک

به "برترین اپلیکیشن های دوربین آیفون در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین اپلیکیشن های دوربین آیفون در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید