حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی یا (Gastronomy) که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار گردید، فرصتی است که رویای سفر کردن به وسیله غذا و آشپزی را زنده نگه می دارد.

حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی،دنیاگردی و صنایع دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: دنیاگردی خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیرمجموعه های دنیاگردی است که در آن انگیزه اصلی سفر دنیاگرد، تجربه غذاهای جدید در مقصد مورد بازدید به شمار می آید. این نوع دنیاگردی در واقع به عنوان حافظ میراث فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل نموده و از این رهگذر فرصت هایی را نیز در زمینه های مختلف از جمله اشتغال زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می آورد.

او اضافه کرد: بر همین اساس سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین فردا سفر کنید (Travel Tomorrow)، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال نمایند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش دنیای حاصل از شیوع ویروس کرونا در دنیا و با هدف احترام به فرهنگ های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.

قاسمی با اشاره به این که در این راستا معاونت دنیاگردی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به فراوری فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد؛ ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان دنیای دنیاگردی در سایت آن سازمان مورد پذیرش نهاده شد و در این آدرس بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و... به دنیایان فراهم آورده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات دنیاگردی ایران در سرانجام تاکید نمود: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب دنیاگرد به آن پرداخته نشده است؛ امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به دنیایان بشناسانیم.

کلیپ مورد اشاره در این لینک قابل مشاهده است.

منبع: میراث آریا

به "حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پیروز ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید