حقایقی عجیب در مورد نوشیدن مایعات به هنگام بیماری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، سیراب ماندن هم در حالت عادی و هم به هنگام بیماری امری مهم است؛ اما نوشیدن بیش از حد مایعات می تواند خطرناک باشد.

حقایقی عجیب در مورد نوشیدن مایعات به هنگام بیماری

زمانی که شخصی دچار عفونت یا یک بیماری عفونی می شود ممکن است ابتدا به سراغ نوشیدن مقدار زیادی آب یا چای داغ برود؛ اما پزشکی در بیمارستان کینگز لندن به نتیجه عجیبی رسیده است. طبق گفته وی، مصرف بیش ازحد مایعات به هنگام بیماری منجر به مسمومیت می شود و می تواند بسیار خطرناک باشد.

یک زن 59 ساله که دچار عفونت دستگاه ادراری شده بود، به علت لرزه های بدنی، استفراغ و مسائل گفتاری در بیمارستان بستری شد. آزمایش ها نشان داد که وی دچار بیماری هیپوناترمی شده است. در این بیماری به علت مصرف بیش ازحد مایعات، سطح سدیم خون به شدت کاهش می یابد.

زمانی که پزشکان متوجه این بیماری شدند، بیمار گفت که آن روز برای درمان بیماری خود چند لیتر آب مصرف کرده است. وی گفت که در عفونت قبلی اش به او توصیه کرده اند که مقدار زیادی آب مصرف کند.

پس از اینکه پزشکان مصرف مایعات بیمار را در 24 ساعت آینده پایین آوردند، حال او رو به بهبودی یافت؛ اما او خوش شانس بود؛ زیرا بیماری هیپوناترمی یا مسمومیت با آب یک بیماری خطرناک است و افرادی که سطح سدیم خون آن ها زیر 125 میلی مول بر لیتر باشد، به احتمال 30 درصد جان خود را از دست می دهند.

این بیماری معمولاً برای ورزشکاران استقامتی مانند دو ماراتون یا مردان آهنین که زیاد عرق می کنند و مجبورند آب زیادی بنوشند، بیشتر اتفاق می افتد.

اما این اولین بار نیست که پزشکان مشاوره های قدیمی در مورد مصرف زیاد آب را مورد انتقاد قرار می دهند. پزشکان این بیمار گفتند قبلاً زنی که دچار آنفولانزای معده بوده، از هیپوناترمی جان خود را از دست داده است.

باید توجه داشته باشید که این بیماری بسیار نادر است و افراد معمولی که ورزش سنگین نمی کنند، افراد سالم و افرادی که عملکرد کلیه آن ها طبیعی است، نباید نگران این بیماری باشند.

همچنین باید بدانید سیراب ماندن و نوشیدن مایعات به هنگام بیماری امری مهم است و به هنگام بیماری باید بیشتر از حالت عادی مایعات بنوشید؛ زیرا که بدن زودتر از حالت عادی آب از دست می دهد.

نوشیدن 8 لیوان 230 میلی لیتری آب در روز یک استاندارد خوب برای افراد بیمار و سالم است و افزایش این مقدار برای افرادی که با بیماری مبارزه می کنند، ایده بدی نیست.

شما باید به هنگام بیماری به بدنتان چیزی که می خواهد را بدهید؛ بنابراین سعی کنید مصرف مایعات را در حدی نگه دارید که جایگزین مایعات ازدست رفته شود؛ اما زیاده روی نکنید و چند گالن آب ننوشید.

منبع: فوت و فن

به "حقایقی عجیب در مورد نوشیدن مایعات به هنگام بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی عجیب در مورد نوشیدن مایعات به هنگام بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید