خبرنگاران سیلاب در گناباد 18 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، گناباد- خبرنگاران- دبیر ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد گفت: بارندگی و سیلاب دو روز گذشته در مجموع 18 میلیارد و 250 میلیون ریال خسارت به بخش های کشاورزی، جاده ها، ابنیه راه ها و سیستم های برق رسانی بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

خبرنگاران سیلاب در گناباد 18 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

محمد نیازی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تیم مسلم اضافه کرد: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در مجموع 15 میلیارد ریال به باغات، مزارع جو و گندم، منابع آب و کانال های انتقال آب و جاده های بین مزارع دهستان های پس کلوت بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: بیشتر این خسارتها به 700 هکتار باغات پسته و کانالهای انتقال آب و قنات روستاهای اروک ، گیسور، اسو و بیمرغ بخش مرکزی این شهرستان وارد شد.

وی گفت: سیلاب دو میلیارد 500 میلیون ریال خسارت هم به جاده ها و 25 دهنه پل در راه های روستایی بیمرغ و گیسور و 750 میلیون ریال خسارت نیز به تاسیسات برق رسانی بخش مرکزی وارد کرد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد هم به خبرنگار وبلاگ تیم مسلم گفت: طی دو روز گذشته در 6 ایستگاه باران سنجی این شهرستان 26 تا 58 میلیمتر بارندگی به ثبت رسید که بیشتری بارش مربوط به ایستگاه باران سنجی روستای گیسور و شهر کاخک بود و میزان بارش در شهر گناباد هم 36.7 میلیمتر ثبت شد.

داریوش شیبانی مجموع بارندگی سال گذشته در شهرستان گناباد را 214.7 میلیمتر ذکر کرد.

34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و 700 هکتار دیمزار و 500 هزار رأس دام سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی فراوری و روانه بازار می نمایند.

شهرستان 90 هزار نفری گناباد شامل دو بخش مرکزی و کاخک، 112 روستا دارد و حدود 60 هزار نفر از جمعیت آن در مناطق شهری و بقیه در روستاها ساکن هستند.

بخش مرکزی گناباد شامل دهستان های پس کلوت و حومه است و بیش از دو سوم جمعیت این شهرستان را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سیلاب در گناباد 18 میلیارد ریال خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیلاب در گناباد 18 میلیارد ریال خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید