مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 و آلفارومئو 4C

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، وقتی قرار باشد یک خودروی اسپرت، کوچک، جمع وجور و پرسرعت را با چیزی مقایسه کنید، باید به سراغ سریع ترین های موجود در بازار بروید؛ خودروهایی که بیشترشان از نظر کیفیت، زیبایی و شتاب تقریباً شبیه به یکدیگر هستند و انتخاب میان آن ها بیشتر به سلیقه و تمایل شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب به سراغ مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 و آلفارومئو 4C رفتیم تا نقاط قوت این خودورهای اسپرت را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 و آلفارومئو 4C

مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86

به طور کلی مقایسه خودروهای اسپرت مقایسه جذابی است. یکی از رقیبان لوتوس الیزه اس می تواند تویوتا GT86 باشد که البته هر دو اتومبیل اسپرت به حساب می آیند، اما لوتوس از نظر بدنه رودستر است و تویوتا از نظر بدنه، یک اتومبیل کوپه.

در اولین گام باید سراغ مقایسه فنی این دو اتومبیل برویم. لوتوس از جعبه دنده 6 سرعته دستی برخوردار است و تویوتا از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با دو حالت اسپرت و برفی. پیشرانه ها 4 سیلندره هر دو اتومبیل اختلاف ناچیزی از نظر حجم با یکدیگر دارند.

لوتوس 1.8 لیتری و تویوتا 2 لیتری است. متناسب با این حجم موتور باید توقع قدرت بیشتری هم از تویوتا داشته باشیم، اما این طور نیست. تویوتا با پیشرانه 2 لیتری، 200 اسب بخار توانایی فراوری قدرت دارد و لوتوس با پیشرانه 1.8 لیتری می تواند 217 اسب بخار قدرت فراوری کند.

با مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 متوجه میشویم که برنده ویژگی شتاب هم به طور قاطع لوتوس است. این اتومبیل در 4.6 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که این زمان برای تویوتا 8.2 ثانیه است. حداکثر سرعت تویوتا هم 226 کیلومتر بر ساعت خواهد بود در مقابل لوتوس که 234 کیلومتر بر ساعت است.

با وجود این رجحان های لوتوس الیزه S باید گفت که این اتومبیل بازنده بخش ایمنی است، چون فقط از 2 کیسه هوا بهره می برد. در مقابل تویوتا 6 و یا 7 کیسه هوا دارد. در مقایسه آپشن ها هم باید تویوتا را برنده اعلام کنیم. این اتومبیل امکاناتی مثل فرمان حساس به سرعت، پدال شیفتر، سنسور جلو و عقب، مه شکن عقب، چراغ شور و آینه جانبی تاشو و تنظیم برقی دارد که لوتوس از آنها بهره نبرده است. درعوض، لوتوس کیلس دارد که این آپشن در میان امکانات این تویوتا موجود نیست.

مقایسه لوتوس الیزه اس با آلفارومئو 4C

سال گذشته بود که شرکت آلفارومئو مدل تازه خودروی اسپرت خود را با نام 4C به بازار ارائه داد تا بتواند با فراوری یک سوپراسپرت سبک وزن نام خود را سر زبان ها بیندازد.

این خودروی ایتالیایی از نظر ظاهری شباهت خاصی به خودروهای فراری دارد. موتور آن درست مانند لوتوس 1800 سی سی است با این تفاوت که خودروی لوتوس مجهز به سوپرشارژر است، درحالی که مهندسان آلفارومئو خودروی تازهشان را با دو توربوشارژ در موتور طراحی نموده اند. لوتوس با این پیشرانه می تواند 217 اسب بخار قدرت فراوری کند و آلفارومئو 240 اسب بخار.

با مقایسه مقایسه لوتوس الیزه اس با آلفارومئو 4C درمی یابیم که دست برتر در گیربکس هم با آلفارومئو است که 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه دارد. در مقابل لوتوس از جعبه دنده 6 سرعته دستی برخوردار است. این ویژگی باعث می گردد تا لوتوس در همان لحظه اول به توان بالقوه موتور دسترسی پیدا کند، اما سیستم توربو باید در دور موتور خاصی قرار بگیرد تا بتواند نیرویش را آزاد کند. به همین علت است که آلفارومئو 4C با وجود قدرت بیشتری که در موتور فراوری می نماید و بعلاوه وزن سبک ترش باز هم نسبت به لوتوس الیزه شتاب بیشتری ندارد و درست همانند رقیب انگلیسی اش در مدت زمان 4.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. در واقع، این هنر مهندسی بریتانیایی در طراحی لوتوس الیزه است که به راحتی رقیبان را از میدان به در می نماید.

در تست جاده ای این دو خودرو، تفاوت های بسیاری دیده می گردد. در خودروی لوتوس شما کاملاً به جاده تسلط دارید که علت آن طراحی مینی مالیستی و خاص آن است. یعنی جایگاه های این خودرو طوری طراحی شده اند که کاملاً در خودرو فرو می روید و طراحی برف پاک کن تکی و فریم چرم و آلومینیومی، میل به سرعت و شتاب گیری و هیجان رانندگی را در شما ایجاد می نماید.

بعلاوه، زمانی که پایتان را روی پدال گاز می فشارید، همه چیز به صورت دستی تحت فرمان شماست تا بتوانید در شرایطی هیجان انگیز مهارت های رانندگی تان را به کار بگیرید و از آن لذت ببرید. در خودروی آلفارومئو 4C اما همه چیز برعکس است. در این اتومبیل دارا بودن دنده های اتوماتیک PDK و آپشن های رفاهی بیشتری که نسبت به الیزه دارد، کار شما را در رانندگی راحت می نماید و بیشتر تمرکز شما روی رانندگی با یک سوپراسپرت همه چیز تمام است.

آلفارومئو 4C همانند رقیب بریتانیایی اش هندلینگ بسیار خوبی دارد، اما در پیچ های تند، این لوتوس الیزه است که به واسطه سبک تر بودن موتور و توزیع وزن بهتر، چسبندگی و کنترل بهتری از خود به نمایش می گذارد.

در خاتمه، می توان گفت با وجود قیمت پایه یکسان هردو خودرو، لوتوس الیزه S روح سوپراسپرتی بیشتری نسبت به آلفارومئو 4C به راننده القا می نماید که قطعاً برای خریداران خودروهای سوپراسپرت اهمیت بیشتری خواهد داشت.

امیدواریم که این مقایسه مقایسه لوتوس الیزه اس با آلفارومئو 4C توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره این خودرو و نقاط قوت و ضعف آن در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 و آلفارومئو 4C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لوتوس الیزه اس با تویوتا GT86 و آلفارومئو 4C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید