خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اصلی ترین نگرانی موجود پیرامون شیوع کرونا در پایتخت در روزهای پس از بازگشایی واحدهای صنفی را، شکسته شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی دانست.

خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رضا کرمی محمدی در مصاحبه با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه مجازی کارگروه های ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران اظهارکرد: پس از بازگشت شرایط عادی کسب و کار در شهر تهران، موضوع شیوع بیماری کرونا در شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران در کانون توجه نهاده شد و در این خصوص نگرانی های جدی وجود دارد که به همین دلیل نیز در جلسه امروز به این موضوع پرداخته شد و راه چاره های مقابله با شیوع کرونا در شبکه حمل و نقل شهری مورد آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی پس از بازگشایی فعالیت صنوف و خروج تدریجی از قرنطینه، نخستین مخاطره موجود شیوع این بیماری در شبکه های مترو و اتوبوس و تاکسیرانی شهر تهران است. به همین دلیل دکتر شهاب الدین کرمانشاهی عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشگاه تهران راه چارههایی برای مقابله با شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی شهری ارائه کردند.

کرمی محمدی با اشاره به مشاهدات دو روز گذشته از ازدحام در بعضی خطوط مترو و خطوط حمل و نقل بی آر تی گفت: در این جلسه تاکید شد که این موضوع می تواند موضوع تداوم فاصله اجتماعی را به خطر بیاندازد و باید با اتخاذ تمهیداتی از سوی دولت همچون شناور سازی ساعت کار ادارات، توزیع ساعت کاری مشاغل ، تشکیل جلسات کمیته حمل و نقل همگانی برای رصد و راه چاره یابی و... نسبت به پیشگیری از به خطر افتادن طرح فاصله اجتماعی اقدام کرد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عمده ترین نگرانی موجود را پس از بازگشایی واحدهای صنفی ، شکسته شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی برشمرد و گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد فاصله اجتماعی با تراکم رو به ازدیاد در خطوط مترو و اتوبوسرانی شهر تهران شکسته گردد. از همین رو باید کمیته حمل و نقل شهرداری تهران تمامی کوشش خود را معطوف به ارائه راه چارههای عملیاتی برای برخورد با این موضوع کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید