سرطان پانکراس در بدن شما ریشه دوانده است، اگر این نشانه ها را دارید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، میگنا/ سرطان پانکراس گرچه به میزان سایر سرطان ها رایج نیست اما بسیار کشنده است. متاسفانه از دهه 90 میلادی تا به امروز تعداد افراد مبتلا به این سرطان 6 برابر شده است. با این حال، شناسایی به موقع سرطان می تواند خطر مرگبار بودن آن را کاهش دهد.

سرطان پانکراس در بدن شما ریشه دوانده است، اگر این نشانه ها را دارید

یکی از راه های تشخیص سرطان پانکراس، توجه به علائم آن است. به طور معمول، همزمان با رشد تومور سرطانی از جنبه مقدار، علائم بیماری در فرد بروز می نماید. با این حال، افراد ممکن است به این علائم بی توجه باشند.

انجمن سرطان پانکراس انگلیس تاکید دارد افراد در صورت مشاهده علائم سرطان پانکراس باید در اسرع وقت به پزشک عمومی مراجعه نمایند. یکی از علائم رایجی که نشان دهنده ابتلا به این سرطان است مسائل مرتبط با سوء هاضمه است. در این حالت فرد درد و سوزش در قفسه سینه خود احساس می نماید.

بعلاوه این سوء هاضمه می تواند باعث بروز مزه تلخ و ناخوشایند در دهان گردد. اگر از جمله افرادی هستید که به طور مداوم از سوء هاضمه رنج می برید (برای چهار هفته مداوم یا بیشتر)، مراجعه به پزشک لازم است. متاسفانه به علت آنکه سوء هاضمه یک علامت رایج در بسیاری از افراد است، بیماران کمتر به آن توجه نموده و به پزشک مراجعه نمی نمایند.

سرطان پانکراس در افراد می تواند به همراه ناراحتی در شکم که به پشت هم تسری پیدا می نماید دیده گردد. بسته به افراد ممکن است این درد به صورت دائمی باشد و یا درد به طور متناوب در فرد بروز کند. در بعضی افراد زمانی که دراز می کشند درد ها تشدید شده و زمانی که نشسته و رو به جلو خم می شوند درد از بین می رود.

انجمن سرطان پانکراس انگلیس می گوید اگر از جمله افراد بالای 60 سال هستید که از کاهش وزن بی علت و درد شکم رنج می برید، مراجعه به پزشک عمومی لازم است. پزشک می تواند با انجام آزمایش فوری سی تی اسکن و یا اسکن با امواج فراصوت (اولترا ساند اسکن) وجود سرطان پانکراس در فرد را تشخیص دهد.

کاهش وزن بی علت که یکی از علائم ابتلا به سرطان پانکراس است غالباً به همراه حالت تهوع که می تواند منجر به استفراغ گردد هم بروز می نماید. مسائل گوارشی دیگر مانند ابتلا به اسهال و یا یبوست می تواند از دیگر علائم ابتلا به این سرطان باشد.

مسائل گوارشی در بیماران مبتلا به سرطان پانکراس به علت آن بروز می نماید که این غده نقشی مهم در هضم غذا ایفا می نماید. در حقیقت در فرایند هضم غذا غده پانکراس آنزیم های لازم برای تجزیه و شکستن قندها، چربی ها و نشاسته را فراوری می نماید.

زمانی که یک تومور در پانکراس در فرایند کار آن ایجاد اختلال کند، فرد به سرعت احساس سیر شدن می نماید. بعلاوه نفخ شکم، آروغ و خروج گاز های نامطبوع معده از دیگر علائمی است که در این بیماران دیده می گردد.

منبع: همگردی

به "سرطان پانکراس در بدن شما ریشه دوانده است، اگر این نشانه ها را دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان پانکراس در بدن شما ریشه دوانده است، اگر این نشانه ها را دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید