سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در سوم خرداد، شاخص بورس کانال 1.1 را هم از دست داد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد های عظیم شروع به کار کرد.

سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در سوم خرداد، شاخص بورس کانال 1.1 را هم از دست داد

به گزارش خبرنگار ،امروز دوشنبه (سوم خرداد) بازار مانند روز گذشته با افزایش نسبی عرضه در نماد های عظیم و کوچک آغاز به کار کرد.

برای سومین روز متوالی در هفته جاری شاهد آغاز منفی بازار بورس تهران و قدرت نمایی تمام عیار فروشندگان هستیم.

در دقایق ابتدای آغاز معاملات شپنا اولین چراغ سبز را در میان عظیمان روشن کرد.

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و 104هزار واحد نهاده شده است.

نماد های سیدکو، ولساپا و اپال بیش ترین تأثیر مثبت و نماد های فملی، خساپا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر فرایند حرکت شاخص گذاشته اند.

تقاضا در فلزات اساسی ها هم کمی جان گرفت. فملی در محدوده صفر تابلو مثبت داد و ستد می گردد. ذوب با پیشروی بیش از 2 درصدی در قیمت 285 تومان نهاده شده است. فخوز، فاسمین و کاوه هم در مدار مثبت دنبال می شوند.

بانکی ها همچنان پرعرضه دنبال می شوند. افزایش تقاضا موجب شد تا وتجارت در این لحظه کمی از کف قیمتی روزانه فاصله بگیرد. وپاسار و وبصادر با افت حداکثری قیمت با فروشندگانی که در صف نشسته اند همراه اند.

بانکی ها هم با بهبود تقاضا داد و ستد می شوند. وپارس, ونوین, وپست, وشهر, وملل و وگردش با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایشی مثبت معامله می شوند. وبصادر, وپاسار, سامانو و وکار پر عرضه های گروه اند.

در ساعت 9 و 30دقیقه شاخص کل بورس پس از افت سه هزار و 647واحدی (0.3درصد) در ارتفاع یک میلیون و 104هزار واحد نهاده شد و شاخص کل هم وزن با افت 0.2درصدی روبرو شد.

آخرین قیمت 15نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن ها افزایش یافته و 240نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده اند.

نماد های شپنا، برکت، فملی، خودرو، وبصادر، شستا و شتران در گروه پرتراکنش ترین های بورس و نماد های فگستر، فتوسا، کزغال، ذوب، کرمان، ساوه و آریا در گروه پرتراکنش ترین های فرابورس نهاده شدند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس هم در مجموع به حدود 425میلیارد تومان رسید. حقیقی ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود 90میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف های خرید حدود 385میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش پنج هزار و 940میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و 555میلیارد تومان می رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود 255میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا هم در صفوف خرید فتوسا، وسپهر و فگستر در نوبت انتظار است.

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 360میلیارد تومان (93درصد کل) و 10صف فروش برتر هزار و 355میلیارد تومان (23درصد کل) می گردد، بعلاوه حجم صف های خرید در 6نماد و حجم صف های فروش در 171نماد بیش از 10میلیارد تومان بوده است؛ لازم به ذکر است حجم صف فراوری و توسعه سرب روی (فتوسا) به 28.5درصد کل تعداد سهام آن می رسد.

محصولات غذایی و آشامیدنی کم اقبال ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش 610میلیارد تومان است و پس از آن گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات قرار گرفته است که برآیند سفارشات فروش آن 500میلیارد تومان می گردد. بعلاوه در طرف دیگر معاملات بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با تقاضای 195میلیارد تومانی همراه شد.

حدود 23درصد از 6هزار و 325میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش نهاده شده اند. در مجموع 410میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف ها به آن 1545درصد است و با فرض معامله کامل صف ها ارزش معاملات به 6هزار و 735میلیارد تومان خواهد رسید.

عقب نشینی خریداران و افت تقاضا موجب شد تا پالایشی ها هم به محدوده های منفی کشانده شوند. شبندر افت بیش از 3.5 درصدی قیمت را تجربه می نماید. شپنا در مدار منفی 3.2 درصدی نهاده شد. شتران در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی همراه شده است.

افت 6هزار و 742واحدی (0.6درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و 101هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن با کاهش 0.9درصدی روبرو شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس هم به حدود 905میلیارد رسید.

در سومین روز از خرداد ماه شاهد آغازی منفی همراه با تداوم قدرتنمایی فروشندگان بودیم. اگرچه رفته رفته کمی تقاضا در بازار جان گرفت و بعضی گروه ها همانند پالایشی ها و فلزات اساسی ها در مدار مثبت نهاده شدند، اما افسار بازار باز هم به دست فروشندگان افتاد و آن دو گروه هم همسو با کلیت بازار به محدوده های منفی کشانده شدند.

در ساعت 11:00 شاخص کل با افت بالغ بر 7000 واحدی در مرز 1 میلیون و 100 هزار واحد در حال بندبازیست و عمده نماد های شاخص ساز در نتیجه فشار فروش در کف قیمتی روزانه نهاده شدند و در مجموع ارزش صفوف فروش بازار بیش از 4500 میلیارد تومان است.

در ساعت 11:20 رنج کشی های مثبت در پالایشی ها شپنا را با رشد بیش از 2.5 درصدی قیمت همراه کرد. شبندر در قیمت 1948 تومان در مدار مثبت 3 درصدی دنبال می گردد. خریداران شتران به صف نشستند.

نماد وبملت با افت بیش از 20 درصدی بازگشایی شد.وبملت روی 387 تومان و 20 درصدی منفی مچ شد.

بازگشایی وبملت موجب شد 5 هزار واحد دیگر به افت شاخص اضافه گردد. در ساعت 12:20 شاخص کل با کاهش 12 هزار واحدی روبرو است.

افت 12هزار و 189واحدی شاخص کل (1.1درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و 095هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن 1.3درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار میلیارد تومان رسید.

حدود 370میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد 26نماد و افت بیش از سه درصد 355نماد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در سوم خرداد، شاخص بورس کانال 1.1 را هم از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در سوم خرداد، شاخص بورس کانال 1.1 را هم از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید