طرز تهیه کرم انبه به 3 روش با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، کرم انبه در فهرست خوشمزه ترین و البته راحت ترین مدرن واقع شده است. معمولاً طرز تهیه کرم انبه فرق دارد؛ بعضی آن را با ژلاتین درست می نمایند و بعضی دیگر آن را به صورت کرمی و بدون ژلاتین و با و خامه آماده می نمایند. به هر حال طعم این دسر فوق العاده است و برای پذیرایی از مهمان ها و لذت بردن از یک میان وعده سالم خانگی نیز انتخاب مناسبی است. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه دسر کرم انبه به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور پخت چیز کرم انبه پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه کرم انبه به 3 روش با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی

طرز تهیه دسر کرم انبه بدون ژلاتین

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کرم انبه کلاسیک

  • انبه: 1 عدد
  • خامه فرم گرفته: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر (اختیاری): 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل (اختیاری): 1/4 قاشق چای خوری
  • گردو و بادام خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کرم انبه بدون ژلاتین

کرم انبه چیست؟ کرم انبه درواقع یک نوع دسر سریع و خوشمزه است که از ترکیب پوره و خامه درست می گردد. این دسر طعم بسیار لذیذ دارد و بسیاری از افراد برای تهیه آن به صورت قالبی و مجلسی این دسر را به شیوه های دیگر نیز درست می نمایند.

به طور کلاسیک برای درست کردن کرم انبه از ژلاتین استفاده نمی گردد. در ادامه می توانید با روش درست کردن کرم انبه بدون ژلاتین آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن انبه

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر کرم انبه باید انبه ها را بشویید. سپس پوست انبه ها را جدا کنید و آن ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملاً میکس کنید. برای له کردن انبه می توانید به جای مخلوط کن از رنده نیز بهره ببرید.

مرحله دوم؛ آماده کردن کرم انبه

بعد از میکس کردن انبه، را به انبه میکس شده اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل کمی شکر و عصاره وانیل به دسر اضافه کنید. اگر از انبه رسیده و شیرین بهره ببرید، نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

مرحله سوم؛ سرو کردن دسر

بعد از اینکه دسر کرم انبه آماده شد آن را در ظروفی که دوست دارید بریزید. سپس روی دسر را با تکه های انبه، گردو و بادام تزیین کنید. بهتر است دسر را یک ساعت در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک گردد و سپس آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی انبه و موز

طرز تهیه کرم انبه با بستنی

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کرم انبه با بستنی

  • انبه رسیده: 2 عدد
  • بستنی وانیلی: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر پرچرب (اختیاری): 4 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کرم انبه

یکی از محبوب ترین روش های درست کردن کرم انبه ترکیب آن با است. بستنی طعم فوق العاده خوشمزه ای به این دسر می بخشد و بافت آن را غلیظ تر می نماید. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر کرم انبه با بستنی آشنا شوید.

مرحله اول، میکس کردن مواد دسر کرم انبه

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم انبه با بستنی باید پوست انبه را جدا کنید و آن را خرد کنید. سپس انبه های خرد شده را همراه با بستنی و در صورت تمایل کمی شیر در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن دسر در فریزر

بعد از این که همه مواد به خوبی ترکیب شدند و دسر شما آماده شد، آن را در لیوان یا ظروف مورد نظرتان بریزید. دسر را برای 20 دقیقه در فریزر بگذارید تا سرد گردد. سپس می توانید این کرم بستنی خوشمزه را میل کنید. توجه داشته باشید که کرم انبه با بستنی باید درست بعد از خارج شدن از فریزر سرو گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی انبه

طرز تهیه کرم انبه با ژلاتین

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کرم انبه با ژلاتین

  • انبه: 2 عدد
  • شیر: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری
  • آب: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • خامه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه کرم انبه با ژلاتین

برای تهیه کرم انبه روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید این دسر خوشمزه و متفاوت را به صورت مجلسی و قالبی آماده کنید و روی دسر را با تکه های شکلات و انواع میوه تزیین کنید. معمولاً این روش طرز تهیه کرم انبه برای پذیرایی از مهمان ها مجذوب نماینده تر است. اگر در پی طرز تهیه یک دسر نو و خوشمزه به صورت قالبی هستید، پیشنهاد می گردد حتماً کرم انبه با ژلاتین را امتحان کنید. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن کرم انبه با ژلاتین آماده شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن ژلاتین

در اولین مرحله باید پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید و خوب هم بزنید تا ژلاتین کاملاً در آب حل گردد و رنگ شفافی پیدا کند.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن انبه با شکر و شیر

در این مرحله باید پوست و هسته انبه ها را جدا کنید و آن را خرد کنید. سپس تکه های انبه را با شیر و شکر در مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید. برای این که شکر بهتر در آب حل گردد، می توانید آن را برای چند دقیقه کوتاه روی حرارت قرار دهید و بعد از این که شکر کاملاً حل شد، آن را با انبه های خرد شده ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن همه مواد دسر

در این مرحله از دستور پخت کرم انبه با ژلاتین می توانید خامه و وانیل را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید. سپس ژلاتین را اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.

مرحله چهارم؛ آماده کردن دسر کرم انبه

بعد از آماده شدن مواد دسر، باید آن را در ظرف یا قالب مورد نظرتان بریزید. روی قالب یک سلفون قرار دهید و آن را برای 3 تا 4 ساعت در یخچال بگذارید تا ژلاتین خودش را بگیرد و دسر کاملاً سفت گردد. در نهایت می توانید دسر را به آرامی برگردانید و آن را با تکه های شکلات و ترافل های رنگی تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر کرم کارامل ساده و شکلاتی

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کرم انبه

*برای شیرین کردن دسر کرم انبه می توانید به جای شکر از عسل یا شیره بهره ببرید.

*برای سرو کردن دسر کرم انبه بدون ژلاتین می توانید از یک لایه انبه خرد شده و یک لایه کرم بهره ببرید تا دسر شما ظاهر مجذوب نماینده تری پیدا کند.

*اگر انبه ای که برای تهیه کرم انبه استفاده می گردد، رسیده و شیرین باشد، نیازی به اضافه کردن شکر یا سایر شیرین نماینده ها نیست.

*اگر در رژیم هستید و تمایلی به خوردن بستنی ندارید، می توانید در طرز تهیه کرم انبه با بستنی به جای بستنی وانیلی از ماست کم چرب منجمد شده نیز بهره ببرید.

*برای این که ترکیب کرم انبه شما غلیظ تر گردد، می توانید مقداری موز نیز به این دسر اضافه کنید.

*طرز تهیه چیز کرم انبه شباهت زیادی به روش درست کردن کرم انبه با ژلاتین دارد. برای درست کردن این دسر تنها باید مقداری پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه هم به مواد دسر اضافه کنید و آن را در همزن به خوبی ترکیب نمایید و سپس دسر را در قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید.

*دسر کرم انبه را با نشاسته ذرت هم می توانید تهیه کنید. برای درست کردن این دسر تمام مراحل را مثل انجام دهید و در انتها خامه و پوره انبه را به مواد دسر اضافه کنید.

سوالات متداول

برای شیرین کردن دسر کرم انبه از چه چیزهایی استفاده می گردد؟

برای شیرین کردن دسر کرم انبه می توانید به جای شکر از عسل یا شیره بهره ببرید.

کرم انبه به چند روش تهیه می گردد؟

شما می توانید کرم انبه را به 3 روش و با استفاده از خامه، بستنی یا ژلاتین آماده کنید.

منابع: imademycake، oliviascuisine

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه کرم انبه به 3 روش با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم انبه به 3 روش با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید