طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییز است که می توانید آن را برای شب یلدا درست کنید. در این مطلب با طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور و فوت و فن های خوشمزه شدن آن آشنا می شوید.

طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییز است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، برای درست کردن این چیز کیک به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور

بیسکوییت پتی بور: 2 بسته یا 200 گرم

کره: 200 گرم

خامه صبحانه: یک بسته یا 200 گرم

پنیر خامه ای: 200 گرم

پودر قند: سه چهارم پیمانه

پودر ژلاتین: 2 قاشق چای خوری

آب جوش یا شیر: یک چهارم پیمانه

انار: یک پیمانه

ژله انار: یک بسته

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور

مرحله اول

ابتدا باید بیسکوییت را حسابی خرد کنیم؛ به طوری که هیچ دانه درشتی نداشته باشد. سپس کره آب شده را با آن مخلوط می کنیم و با قاشق خوب هم می زنیم. در کف قالب کمربندی یک نایلون فریزر قرار می دهیم و مخلوط بیسکوییت و کره را در کف قالب می ریزیم و با یک قاشق یا گوشکوب مخلوط را حسابی فشرده و منسجم می کنیم. سپس قالب را حدود یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله 2قاشق چای خوری پودر ژلاتین را با یک چهارم پیمانه شیر یا آب جوش حل می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا بن ماری شود.

مرحله سوم

200 پنیر خامه ای ماسکارپونه یا ویلی را با 200گرم و سه چهارم پودر قند با دور کند همزن برقی یا همزن دستی مخلوط می کنیم. دقت کنید برای درست کردن چیزکیک باید حتما از پنیری استفاده کنید که نمک نداشته باشد یا خیلی کم نمک باشد. سپس پودر ژلاتین بن ماری شده را هم به مواد پنیری اپافه می کنیم و هم می زنیم. قالب را از یخچال بیرون می آوریم و این مواد را به لایه بیسکوییت و کره اضافه می کنیم.

با استفاده از یک لیسک یا قاشق سطح آن را صاف و یکدست می کنیم و دوباره قالب را حدود یک تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک به اصطلاح استراحت کند یا ببندد.

مرحله چهارم

یک بسته ژله انار را درون ظرف مناسب می ریزیم. به آن یک پیمانه آب جوش و نصف پیمانه آب سرد اضافه می کنیم. همچنین یک چهارم قاشق چای خوری وانیل را هم به ژله اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روی بخار کتری خوب بن ماری شود. با این روش ذرات پودر ژله حسابی در آب جوش مخلوط می شود. بعد از این کار اجازه می دهیم ژله کمی خنک شود.

مرحله پنجم

قالب چیز کیک را از یخچال بیرون می آوریم. نصف ژله را همراه یک پیمانه انار روی چیز کیک می ریزیم. قالب را دوباره در یخچال قرار می دهیم تا ژله هم ببندد. وقتی نصف ژله را می ریزید دانه های انار بالای چیز کیک نمی آید و شکل آن را به هم نمی ریزد. سپس قالب را از یخچال بیرون می آوریم و نصف دیگر ژله را هم اضافه می کنیم و می گذاریم چیزکیک برای چند ساعت در یخچال بماند.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکوییت پتی بور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید