واکنش رئیس بانک مرکزی به نوسانات بازار سکه و ارز

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت:

واکنش رئیس بانک مرکزی به نوسانات بازار سکه و ارز

شرایط امروز بازار ها در اقتصاد کشورمان سخت تر از مرداد و شهریور 97 نیست. در آن روز ها با شروع و تشدید تحریم های آمریکا، بازار های ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید. اما با مدیریت بازار ها و تدابیری که به کار گرفته شد، با وجود تمامی مسائل در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازار ها در نرخ های بسیار پایین تر ارز، برقرار و رشد اقتصادی غیر نفتی در اواخر سال 98 مثبت شد.

این روز ها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و ... انتظارات تورمی بالا رفته است. در روز های آینده، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یک سال آینده و تورم هدف اعلام خواهد شد.

محاسبات و برآورد های اداره بررسی های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می شود. همان طور که قبلا گفتم شرایط سخت است، اما فرایند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است. در روز های اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست.

امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازار ها برقرار خواهد شد. همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش های تولید و صادرات این بار نیز پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزاران شان خواهد بود.

منبع: فرارو

به "واکنش رئیس بانک مرکزی به نوسانات بازار سکه و ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس بانک مرکزی به نوسانات بازار سکه و ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید