کره جنوبی با فناوری کووید-19 را شکست داد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، در میانه بحران جهانی کووید -19، کره جنوبی یکی از پیروز ترین کشورها در مقابله با پاندمی ویروس کرونا بود. به گونه ای که این کشور در مدت زمانی اندک با بهره گیری از پلتفرم دیجیتال پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی منحنی کووید-19 را مسطح نموده و حتی انتخابات پارلمانی را نیز بدون هیچ مسئله ای در سراسر کشور برگزار کند.

کره جنوبی با فناوری کووید-19 را شکست داد

کره جنوبی از همان ابتدای شیوع کرونا، اقدامات فناوارنه خود را برای مقابله با این ویروس مرگبار شروع کرد. دولتمردان این کشور از همان روزهای شروعین، استخراج داده های مبتنی بر هوش مصنوعی را از یک پلت فرم دیجیتال پیشرفته اغاز کردند.

این پلتفرم پیشرفته تمامی اطلاعات شهفرایندان و اتباع خارجی مقیم کره جنوبی را ذخیره نموده و پس از اطلاعات به دست آمده از کلیه سازمان های دولتی ، بیمارستان ها و حتی اپراتورهای تلفن همراه با یکدیگر ادغام می کرد. به این ترتیب دولتمردان سئول از همان ابتدای شیوع این بیماری اطلاعات و داده های مرتبط با ابتلای شهفرایندان به کرونا را در اختیار داشته و تحت کنترل دریافتد. با این ایده فناوارنه کره جنوبی توانست از 17 اوریل تا 3 مارس تعداد مبتلایان را از 851 به 22 نفر کاهش داده ومیزان مرگ و میر ناشی از کرونا را به حدود 2 درصد کاهش دهد.

اما راز این پیروزی عظیم، به اقدامات فناوارنه این کشور در دو بخش آزمایش های گسترده برای کنترل بیماری و سیستم هوشمند ردیابی سریع و موثر افراد آلوده به کرونا بازمی شود.

کره جنوبی با درس دریافت از تجربه مشابه در سال 2015 میلادی، تجهیزات محافظتی بسیار گسترده ای را در اختیار کادر پزشکی و درمانی قرار داد. چرا که آنها می دانستند کادر پزشکی مهمترین مولفه برای مبارزه با کرونا بشمار می فرایند و چنانچه این کادر درمانی در معرض ابتلا به بیماران، به کرونا مبتلا شوند فرایند درمان بسیار سخت تر خواهد شد. به همین دلیل در اولین قدم تمامی کادر بهداشتی و درمانی بیمارستانها به امکانات محافظت شخصی تجهیز شده و سایت های متعددی برای آزمایش و درمان کادر بهداشتی و درمانی راه اندازی شد.

پس از ایمن سازی امکانات آزمایش و درمان ایمن برای کادر پزشکی و درمانی ، دولت آزمایش کووید-19 را د رمقیاس بسیار زیادی شروع کرد. مبتلایان به کرونا در مدت زمانی شناسایی شده و در واحدهای قرنطینه بستری شده و تحت درمان قرار دریافتد. کره جنوبی با بهره گیری از اطلاعات و آمار بدست امده از پلتفرم هوش مصنوعی، به جای تمرکز بر مبتلایان دارای علائم خفیف، روی افراد دارای علائم شدید متمرکز شده و به فرایند بهبودی ان ها یاری بسیاری کرد. همین امر نیز فرایند مرگزومیر ناشی از کرونا را در این کشور در مدت زمانی بسیار کوتاه کاهش داد.

اما این تنها پیروزیت های فناوارنه کره جنوبی د رمبارزه با کرونا نبود. چرا که این کشور با سیستم ردیابی تماس تلفنی شهفرایندان، هوشمندانه این بیماری را تحت کنترل گرفت. در مدل ردیابی، 28 سازمان دولتی اعم از ادارت و مراکز پلیس، اپراتورهای تلفن هوشمند، 22 شرکت کارتهای اعتباری تمامی افراد را ردیابی نموده و اطلاعات و داده های بدست امده را در اختیار دولت قرار دادند.

در این شیوه افراد به محض تماس با افراد آلوده به کرونا به وسیله مراکر بهداشت محلی مطلع شده و از انها خواسته می شد که به مراکز درمانی مراجعه نموده و تست کرونا بدهند. در صورت مثبت بودن تست، فرد موردنظر در مراکز درمانی قرنطینه شده و تحت درمان قرار می گرفت. از افراد مشکوک نیز درخواست می شد تا خود را به مدت 14 روز قرنطینه نموده و به هیچ وجه در مکانهای عمومی حاضر نشوند. در حقیقت دولت کره جنوبی با بهره گیری از شیوه های فناوارنه و هوشمندانه و بدون ایجاد شرایط قرنطینه پیروز به مهار کرونا در کشورش شد. این کشور از همان ابتدای راه نه مغازه ای را بست و نه شهری را قرنطینه کرد. بلکه با تکیه با داده های کلان بدست امده از پلتفرم هوش مصنوعی تمامی شهورندانش را در سراسر کشور ردیابی نموده و با تضمین سلامت تک تک انها، فرایند شیوع کرونا را نیز تحت کنترل گرفته و منحنی گستردگی این ویروس کرونا را مسطح کرد.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کره جنوبی با فناوری کووید-19 را شکست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی با فناوری کووید-19 را شکست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید