خبرنگاران معاون وزارت بهداشت: قانون آزمون آنلاین با نظردانشگاه ها تدوین گردد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تهران- خبرنگاران- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنظیم و نهایی شدن پیش نویس اولیه قوانین آزمون های الکترونیک را برای امتحانات ترم از دانشگاه های علوم پزشکی خواهان شد.

خبرنگاران معاون وزارت بهداشت: قانون آزمون آنلاین با نظردانشگاه ها تدوین گردد

در جلسه چهارشنبه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تشریح احتیاج به آزمون های الکترونیک و آنلاین پرداخت و گفت: با توجه به خاتمه ناتعیین کووید 19 و اجتناب ناپذیر بودن از آزمون های آنلاین و اینکه حدود یک دهه است که این نوع آزمون ها در جهان در حال اجرا است آن را احتیاج جامعه ایران امروز دانست و خواهان حرکت به سوی این فناوری شد.

هاشمی نظری عنوان نمود: در حال حاضر بسیاری از آزمون های بین المللی به صورت آنلاین است که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت های ضروری است تا دانشجویان مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون ها از کشور خارج بشوند.

وی درباره آزمون های الکترونیک به ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی، فن تعلیم و ارزش و اخلاق محوری پرداخت.

در ادامه این جلسه که به صورت مجازی برگزار گردید علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت از هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخواست کرد؛ پیش نویس اولیه قوانین آزمون های الکترونیک با یاری نظرات دانشگاه های علوم پزشکی کل کشور تنظیم گردد تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات میان ترم و خاتمه ترم به بهره برداری برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح آیین نامه بازنشستگی ماده 72 به رؤسای دانشگاه ها بیان کرد تا با صراحت نظرات موافق و مخالف خود را در مورد این ماده اعلام نموده و موضع خود را به صورت قطعی تعیین نمایند.

حق دوست با ارج نهادن به شأن و مقام ایثارگران گفت: برای هیأت علمی شدن این بزرگواران، آزمونی برگزار می گردد که حداقل های لازم را مورد آنالیز قرار می دهد و این امر در راستای حفظ شأن و صندلی این عزیزان در مواجهه با دانشجویان است و ما در کوشش هستیم تا از حقوق جامعه به هر شکلی که هست صیانت کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلسه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور به صورت مجازی با حضور علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و حضور مجازی معاونان آموزشی 10 کلان منطقه آمایشی برگزار گردید.

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیشتر نیز همزمان با شیوع ویروس کرونا از لزوم تهیه بسته آموزشی دوران کرونا برای دانشجویان علوم پزشکی خبر داده بود.

به گفته حق دوست این بسته آموزشی نیز با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهیه می گردد. شرایط شهریه ها و کاهش شهریه ها، موضوع میهمانی دانشجویان و طول ترم تحصیلی از جمله موارد لحاظ شده در این بسته آموزشی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزارت بهداشت: قانون آزمون آنلاین با نظردانشگاه ها تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزارت بهداشت: قانون آزمون آنلاین با نظردانشگاه ها تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید