کره شمالی به سوی دریای زرد موشک شلیک کرد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی، آزمایش موشکی کره شمالی را واکنش به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در هفته آینده ارزیابی کرد.

کره شمالی به سوی دریای زرد موشک شلیک کرد

کره شمالی امروز پنج شنبه در واکنش به رزمایش هفته آینده کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک به سمت دریای زرد شلیک کرد.

به گزارش ایرنا، یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی، آزمایش موشکی کره شمالی را واکنش به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در هفته آینده ارزیابی کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، بندر نامپو در غرب کره شمالی را محل پرتاب این موشک بیان کرد و از انجام این آزمایش موشکی در ساعت 6:20 صبح اطلاع داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بر رصد فعالیت های نظامی کره شمالی و آمادگی کامل برای پاسخ گویی، در همکاری با آمریکا تاکید نمود.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا قرار است روز دوشنبه آینده آغاز گردد و به مدت 10 روز ادامه داشته باشد.

پیونگ یانگ پیش از این، به سئول و واشنگتن درباره برگزاری رزمایش مشترک هشدار داده بود.

قانونگذاران کره جنوبی سه شنبه گذشته اعلام نموده بود که احتمالا کره شمالی تمرینات نظامی گسترده ای با حضور موشک بالستیک بین قاره ای نو خود در ماه مارس یا آوریل انجام خواهد داد.

کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه شنبه (16 اسفند ماه) در بیانیه ای هشدار داد که اگر آمریکا علیه آزمایش های موشکی کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلان جنگ تلقی خواهد نمود.

به گزارش رویترز، کیم با اشاره به اینکه کره شمالی می تواند موشک های بیشتری به اقیانوس آرام شلیک کند، تاکید نمود: اقیانوس آرام متعلق به ایالات متحده یا ژاپن نیست.

به نوشته رویترز، ایالات متحده و متحدانش تا به امروز موشک های بالستیک کره شمالی را که به وسیله شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است را سرنگون ننموده اند اما از آنجایی که پیونگ یانگ تهدید کرد موشک های بیشتری بر فراز ژاپن شلیک خواهد نمود، احتمال سرنگونی این موشک ها به وسیله آمریکا به یک سوال بی پاسخ تبدیل شده است.

منبع: عصر ایران

به "کره شمالی به سوی دریای زرد موشک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به سوی دریای زرد موشک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید