گوگل Classroom محبوب ترین اپلیکیشن آموزشی اندروید و iOS در دوران شیوع کرونا است

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، به دنبال تعطیلی مدارس در بسیاری از کشورها، والدین به دنبال راه های جایگزین برای ادامه تحصیل فرزندشان و جلوگیری از قطع شدن فرآیند یادگیری آن ها هستند.

گوگل Classroom محبوب ترین اپلیکیشن آموزشی اندروید و iOS در دوران شیوع کرونا است

در این مدت، یکی از اپلیکیشن هایی که با استقبال و محبوبیت بالایی روبرو شده است؛ اپلیکیشن Classroom گوگل است. در واقع، ویروس کرونا باعث شده دانلودهای این نرم افزار به 50 میلیون دانلود در پلتفرم اندروید برسد و رتبه نخست برنامه های آموزشی در هر دو پلتفرم iOS و اندروید را به دست بیاورد.

گوگل مدت ها است که اپلیکیشن Classroom را عرضه نموده و نسخه رایگان آن به این اندازه محبوب و مشهور نشده بود. طبق گزارش سایت AppBrain و همین طور سایت اندروید پلیس، اپلیکیشن کلاس روم گوگل در اوایل ماه مارس در میان 100 اپ برتر آموزشی قرار نداشت ولی بیماری کرونا و شیوع آن، بازی را به نفع گوگل تغییر داد.

از تاریخ 10 مارس به بعد، یک باره Classroom به بالای 5 اپ برتر آموزشی اپ استور اپل در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، مکزین، فلاند، ایتالیا، اندونزی و لهستان رفت. در بسیاری از کشورهای دیگر هم این اپ با محبوبیت و دانلود بسیار زیادی روبرو شده است.

در اندروید، در این مدت بیش از 50 میلیون بار از روی گوگل پلی دانلود شده است و جزو برترین اپ های آموزشی اندروید محسوب می گردد. حتی از اپ های رایگان آموزشی نیز پیشی گرفته است و رتبه نخست اپ های آموزشی را دارد.

سرویس رایگانی برای آموزش و کلاس مجازی

نمودار زیر شرایط رشد اپلیکیشن Classroom را روی گوگل پلی نشان می دهد:

نمودار دیگری که در زیر می بینید هم شرایط رشد این نرم افزار در کشور ایالات متحده را نشان می دهد:

در حالت عادی، اپلیکیشن Classroom یک سرویس رایگان برای مدارس، معلمان، دانش آموزان و موسسات غیرانتفاعی است. دانش آموزان می توانند در کلاس های مجازی شرکت نموده تا اتصال میان معلم و دانش آموز از راه دور برقرار بماند و باعث صرفه جویی در کاغذ و وقت گردد. هر فردی که یک حساب کاربری در گوگل داشته باشد؛ می تواند از اپلیکیشن کلاس روم استفاده کند.

در این نرم افزار می تواند کلاس درس مجازی راه اندازی کرد؛ تکالیف را تعریف و آنالیز کرد؛ با والدین و دانش آموزان ارتباط برقرار و سازمان دهی کرد.

یک معلم می تواند به طور مستقیم تک تک دانش آموزان را به کلاس اضافه کند و یک کد کلاس برای آن ها تعریف و به اشتراک بگذارد. راه اندازی یک کلاس کلا بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد و سرویس های دیگر گوگل مانند G Suite برای خدمات آموزشی به آن لینک می شوند.

در کلاس روم گوگل خبری از تبلیغات نیست و هیچ محتوای تبلیغاتی به دانش آموزان نشان داده نمی گردد.

از دیگر نرم افزارهای مورد استقبال معلمان در این ایام خانه نشینی و تعطیلی مدارس، نرم افزار Zoom برای برقراری یک ارتباط ویدیویی با چند دانش آموز است.

برای دانلود اپلیکیشن Classroom به گوگل پلی و اپ استور بروید.

منبع

منبع: یک پزشک

به "گوگل Classroom محبوب ترین اپلیکیشن آموزشی اندروید و iOS در دوران شیوع کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل Classroom محبوب ترین اپلیکیشن آموزشی اندروید و iOS در دوران شیوع کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید