4 خیابان معروف در مادرید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معروفترین خیابان های مادرید

در شهر بزرگی همانند مادرید که نسبت به جاهای دیگر، جاذبه های بیشتری دارد، پرسه زدن بدون هیچ هدف تعیین می تواند برترین روش برای کشف چهره واقعی این شهر باشد. اما حتی ماجراجوترین گردشگران، یعنی کسانی که کتابچه راهنمای گردشگری نمی خرند و از به همراه داشتن نقشه هم تنفر دارند، به نوعی هدایت احتیاج دارند. دانستن معروف ترین نواحی در شهر مطمئنا کار را برای شما ساده تر خواهد نمود. بعلاوه، بیشتر شهرهای اروپا دارای یک مرکز شهر کوچک و فشرده هستند، به این معنی که بیشتر جاذبه های گردشگری در چند خیابان متمرکز شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا تا مشهورترین خیابان های مادرید را با هم مورد آنالیز قرار دهیم.

4 خیابان معروف در مادرید

خیابان گران بیا (Gran Via)

گفته می گردد که گران ویا، برترین خیابان مادرید و نماینده بخش مدرن این شهر است. این خیابان در اوایل قرن بیستم و برای رفت و آمد آسان طراحی و ساخته شد ولی اکنون تبدیل به یکی از شلوغ ترین نواحی در مرکز اسپانیا شده است. امروزه نام گران ویا مترادف است با نام های لوکس مد، هتل ها و رستوران های گران قیمت و تعداد زیادی از ساختمان های تاریخی که بیشتر آنها مربوط به دهه 20 و 30 میلادی هستند.

خیابان کایه د پرسیادوس (Calle de Preciados)

برای اینکه از مشهورترین میدان مادرید با نام پوئرتا د سول (Puerta de Sol) به مراکز خرید برسید، باید از خیابان کاله د پرسیادوس عبور کنید. یکی از چندین خیابانی که از نقطه صفر مادرید در پورتا دل سول منشعب می شوند، خیابان کاله د پرسیادوس است که به داشتن فروشگاه های سطح بالا مشهور می باشد. در این قسمت فروشگاه های متعددی کنار هم جمع شده اند و یکی از جاذبه های محبوب در مادرید را تشکیل می دهند: یعنی فروشگاه بزرگ ال کورته اینگلس (El Corte Ingles).

خیابان کایه مایور (Calle Mayor)

کاله مایور نماد مادرید قرون وسطایی است. این خیابان تاریخی و زیبا مرکز بسیاری از ساختمان های قدیمی همانند قصر، کلیسا و ویلاهای شخصی است. در این قسمت، خانه یادبود نویسنده اسپانیایی مربوط به قرن هفدهم، کالدرون د لا بارسا (Calderon de la Barca) را نیز خواهید دید.

خیابان پاسئو دل پرادو (Passeo del Prado)

این بلوار زیبا واقع در قسمت مرکزی مادرید به گونه ای است که می توان ساعت ها در آن به گردش پرداخت. در سرتاسر این خیابان درخت های بلند وجود روییده اند و در روزهای گرم تابستانی، فضای خنک و بسیار خوبی را فراهم می نمایند. این خیابان مرکز تعداد زیادی از نمادهای مادرید است؛ از جمله موزه پرادو (Prado)، موزه رئینا سوفیا (Reina Sofia)، آموزشگاه سلطنتی اسپانیا و باغ های سلطنتی.

منبع: الی گشت

به "4 خیابان معروف در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خیابان معروف در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید