5 درسی که پیش از ترک یک شرکت و آغاز کارآفرینی شخصی خود باید بیاموزید

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، احتمالا مدت زیادی به این موضوع ترک شرکت فکر کردید و خودتان را برای یک تغییر و جهش بزرگ در راستا کاری آینده خود آماده ساختید. همین که شجاعت این تغییر را پیدار کردید؛ قابل تحسین است ولی باید درس هایی پیش از ترک شرکت و رفتن به سوی کارآفرینی خودتان یاد بگیرید.

5 درسی که پیش از ترک یک شرکت و آغاز کارآفرینی شخصی خود باید بیاموزید

1- جهت شما مهم تر از سرعت شما است

برای هر فردی سطح 1 تعریف متفاوتی دارد. بعضی از کارآفرینان، شرکت های خود را از یک گاراژ شروع کردند و برعکس، بعضی دیگر از کارآفرینان، شرکت خود را از یک سوئیت پنت هاوس مجلل مشرف به رودخانه هادسون راه اندازی می نمایند. شما باید درک کنید هر فردی یک نقطه شروع متفاوتی دارد و لازم است که زمان خود را صرف شروع شرکت خودتان کنید اما وقت خود را تلف نکنید.

2- اطلاعات مربوط به شکست های خود را به صورت دقیق ثبت و ضبط کنید

ممکن است تمایل داشته باشید زودتر کار خود را شروع نموده و روی افزایش سطح کسب وکار خود و افزایش حاشیه سود شرکت تمرکز کنید. با این حال، مطمئنا در این راستا با شکست هایی روبرو می شوید و باید با چالش هایی دست و پنجه نرم کنید. شما باید دردهای رشد را تحمل کنید. اینجا باید یک لیست از شکست های خود ایجاد کنید تا از اشتباهات گذشته درس بگیرید و آماده باشید از این شکست ها برای خودتان پل پیروزی و پیروزیت بسازید.

شما می توانید رزومه ای از شکست های خود ایجاد کنید و در هریک، اندازه ضررهای شخصی و کاری حرفه ای خود را معین نموده و در تصمیم گیری های بعدی خود برای ادامه راستا کارآفرینی، نکات مهم این شکست ها را مرور کنید تا تکرار نشوند.

3- یک دست صدا ندارد! دست های یاریگر خود را تقویت کنید

برای شروع یک کارآفرینی و بعد ادامه آن، به دست های یاریگری احتیاج دارید که باید هر روز تقویت شوند. این دست های یاریگر می توانند متشکل از مشاوران(تیمی از افراد که مایل به ارائه هدایت هستند)، مربیان (تیمی از افرادی که مهارت های شما را پرورش می دهند) و حامیان اقتصادی شما باشند.

برترین نسخه خود شما از ارزش گذاری شبکه ای از این مشاوران، مربیان و حامیان و دانستن اینکه این افراد چقدر ثابت قدم و قابل اعتماد هستند؛ به دست می آید. شما به جزوه ها و کتاب های کارآفرینی احتیاج ندارید؛ بلکه به افرادی احتیاج دارید که باعث تمایز شما در یک صنعت شوند و بتوانند استثناها را رقم بزنند.

دست های یاریگر باید در کنار شما باشند تا مطمئن شوید در راه رسیدن به قله پیروزیت، احساس تنهایی نمی کنید. همان طور که کارآفرینی خود را شروع می کنید؛ به تدریج یاد خواهید گرفت چگونه شبکه ای از مشاوران، مربیان و حامیان اقتصادی برای خودتان درست کنید تا به نحو مطلوبی از شما حمایت نموده و به سطح بعدی سوق دهند.

4- غرور خود را کنترل کنید

غرور شما باعث بروز اشتباه در قضاوت های شما می گردد و اسیر اعمال خود می نماید. ما تمایل داریم عاشق عبارت شروعهای فروتن باشیم؛ چون به ما یادآوری می نماید این سفر با فروتنی شروع شده است.

اغلب اوقات، غرور بیش از حد باعث می گردد دیگران را از خود دور کنید و از آن ها در راستا پیروزیت شان حمایت نکنید و در نتیجه آن ها از شما حمایت ننمایند. همان طور که دارید یک شغل و شرکت را برای شروع کارآفرینی ترک می کنید؛ باید یاد بگیرید غرور خود را کنار گذاشته و فراموش کنید تا از شر حق طلبی کاذب خلاص شوید.

5- یاد بگیرید خودتان را مسئول بدانید

وقتی پیروز می شوید؛ چه کسی معتبرتر می گردد؟ به احتمال زیاد خودتان و شاید بعضی از شرکا و همکاران تان در شرکت را در این پیروزیت شریک بدانید و به آن ها اعتبار بیشتری بدهید. اما وقتی همه چیز خوب پیش نمی رود و شکستی از راه می رسد؛ چه کسی باید سرزنش گردد؟ باید بدانید که سرزنش فقط برای یک نفر است و آن شما هستید.

گاهی اوقات در راستا کارآفرینی، اتفاقات ناگواری رخ می دهد که به کسب وکار شما آسیب می رساند و اجتناب ناپذیر هم است. شاید شما مقصر نباشید ولی باید یاد بگیرید چگونه در قبال نتایچ این رویدادها، صرف نظر از خوب و بد و سهم اشتباهات شما، مسئولیت پذیر باشید.

منبع: یک پزشک

به "5 درسی که پیش از ترک یک شرکت و آغاز کارآفرینی شخصی خود باید بیاموزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 درسی که پیش از ترک یک شرکت و آغاز کارآفرینی شخصی خود باید بیاموزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید