اعتراف وزیر خارجه آلمان بر اختلافات عمده با ورشو در ملاقات با همتای لهستانی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، وزیر امور خارجه آلمان در ملاقات با همتای لهستانی خود در ورشو با اعتراف به وجود اختلافات عمده بین طرفین در بعضی موضوعات، بر لزوم حل این مسائل به وسیله مذاکره تاکید نمود.

اعتراف وزیر خارجه آلمان بر اختلافات عمده با ورشو در ملاقات با همتای لهستانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تیم مسلم به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به لهستان و دیدار با همتای خود در این کشور بر لزوم دستیابی به راه حلی مشترک به وسیله مذاکره در مناقشات حقوقی با لهستان تاکید نمود.

آنالنا بائربوک پس از دیدار با زبیگنیو راو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او تاکید نمود که دوستی آلمان و لهستان عمیق و در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه آلمان با اعتراف به اینکه اختلافات عمده ای بین طرفین وجود دارد با این حال بر لزوم حل این مناقشات به وسیله مصاحبه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه لهستان هم گفت که مذاکرات راهبردی و صبورانه درباره مسئله حاکمیت قانون مورد احتیاج است.

بائر بوک بعلاوه با توجه به قربانیان بی شمار لهستان در جنگ جهانی دوم و دوران اشغال این کشور به وسیله نیروهای آلمانی در دوره حکومت هیتلر، دوستی میان دو کشور را به هیچ وجه امری بدیهی ندانسته و مسئولیت برلین در برابر ورشو را سرانجام ناپذیر خوانده و گفت: باید در دوران صلح صادقانه از این دوستی ها پاسداری کنیم.

زبیگنیو راو در دیدار با همتای آلمانی خود بار دیگر بر درخواست دولت لهستان از آلمان برای جبران خسارت های جنگ تاکید نمود.

ورشو، سومین مقصد سفرهای خارجی آنالنا بربوک، به عنوان وزیر خارجه آلمان بود و به نسبت دشوارتر از سفر های قبلی وی به پاریس و بروکسل بود.

آلمان مانند اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سیاست های سال های اخیر دولت لهستان در خصوص محدود کردن آزادی رسانه و نقض استقلال دستگاه قضائی به شدت ناخشنود است و آنها را مصداق دور شدن از حاکمیت قانون ارزیابی می نماید.

سفر آنالنا بائربوک به ورشو در روزهایی انجام شد که همچنان هزاران پناهجو در مرزهای بلاروس و لهستان سرگردانند و در جستجوی راهی برای رساندن خود به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

پس از اقدام دولت بلاروس برای کشاندن و انتقال سازماندهی شده پناهجویان به مرزهای اتحادیه اروپا لهستان تمام مرزهای خود با این کشور را حصار کشید و کنترل های مرزی را تشدید کرد.

با وجود سرمای کشنده در منطقه ها مرزی و کمبود امکانات همچنان شمار زیادی پناهجو با امید ورود به لهستان و رساندن خود به کشورهایی مانند آلمان در منطقه مانده اند و در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

وزیر خارجه آلمان در سفر به ورشو بر حمایت این کشور از لهستان برای مقابله با بحران پناهجویان تاکید نمود و در عین حال خواهان فراهم شدن امکانی برای رساندن یاری های انسان محبت آمیز به آنها شد.

بائر بوک در این سفر بعلاوه با آندری دودا ، رئیس جمهور لهستان هم دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراف وزیر خارجه آلمان بر اختلافات عمده با ورشو در ملاقات با همتای لهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف وزیر خارجه آلمان بر اختلافات عمده با ورشو در ملاقات با همتای لهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید