انجام حداقل 5 نمونه از آخرین مرتبطین با موارد قطعی کووید19 در شاهرود

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نمونه برداری و تست حداقل پنج نفر از اطرافیان هر کدام از موارد قطعی مثبت در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد.

انجام حداقل 5 نمونه از آخرین مرتبطین با موارد قطعی کووید19 در شاهرود

دکتر رضا چمن در گفت وگو با وبلاگ تیم مسلم با اشاره به لزوم قطع زنجیره انتقال در بیماری کووید19 اظهار کرد: در همین ارتباط، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با مثبت شدن هر مورد، حداقل پنج نمونه از موارد تماس نزدیک با فرد مبتلا به کروناویروس را تهیه و مورد آزمایش قرار می دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر تست و نمونه گیری از افراد مرتبط با فرد بیمار، کلیه پیگیری ها و اقدامات لازم برای اطمینان از قطع زنجیره انتقال در ارتباط با این افراد مشکوک به اجرا گذاشته می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش فرآیند بیماریابی و شناسایی بیماران در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد و گفت: علوم پزشکی شاهرود طی دو هفته گذشته با بیماریابی فعال و نمونه گیری از کلیه موارد مشکوک، مراجعین سرپایی، موارد تماس و اطرافیان بیماران به طور متوسط روزانه سه مورد مثبت جدید شناسایی نموده است.

دکتر چمن با بیان اینکه ما هم اکنون در مرحله کنترل هستیم و گام های اولیه مرحله مهار را بر می داریم اعلام کرد: در این مقطع خود مراقبتی و رعایت اصول پیشگیری از سوی مردم و کوشش بیش از پیش همکاران ما در بیماریابی، مراقبت و پیگیری، منجر به تسریع و تثبیت شرایط مهار بیماری خواهد شد.

این متخصص همه گیری بر ضرورت توجه به توصیه های وزارت بهداشت تاکید و اظهار کرد: تداوم همکاری های مردم با علوم پزشکی و پرسنل درمانی می تواند به توفیقات بیشتر در کنترل ومهار کروناویروس در شرق استان یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انجام حداقل 5 نمونه از آخرین مرتبطین با موارد قطعی کووید19 در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام حداقل 5 نمونه از آخرین مرتبطین با موارد قطعی کووید19 در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید