اوکراین ایران را تهدید کرد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، معاون وزیر خارجه اوکراین از سه سناریوی دولت این کشور در ارتباط با فرایند تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری در ایران اطلاع داد.

اوکراین ایران را تهدید کرد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از فارس، یِوِن ینین معاون وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با کانال 24 تلویزیون اوکراین اعلام نمود که کی یف در ارتباط با تحقیقات سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در تهران سه سناریو را دنبال می نماید.

براساس گزارش پایگاه خبری UNIAN، وی در عین حال ابراز امیدواری کرد مذاکرات دوجانبه میان تهران و کی یف افزایش یابد.

ینین اضافه کرد: اگر مذاکرات با ایران پیروز پیش نرود اوکراین مجبور است از تضمینهای دیگر استفاده کند. به ویژه تضمینهایی که از سوی کنوانسیونهای بین المللی پذیرفته شده اند. اولین سناریو فرایند کنوانسیونهای بین المللی است که شامل مذاکرات یکجانبه یا چند جانبه با کشوری است که حادثه در آن رخ داده است.

سناریوی دوم به وسیله شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ICAO) است. و سناریوی سوم داوری یا دادخواست به وسیله یوان بین المللی دادگستری(ICJ) است.

به گفته ینین، اوکراین این گامها را در صورت امتناع ایران از تحقیقات منصفانه و یا ایجاد مانع در این فرایند اجبارا پیگیری خواهد نمود.

ادعای معاون وزیر خارجه اوکراین درحالی است که ایران جعبه سیاه هواپیما را برای تکمیل تحقیقات به پاریس تحویل داده و فرانسه نیز پس از بررسیهای لازم آن را در اختیار دولت اوکراین گذاشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اوکراین ایران را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین ایران را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید