جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه از توافق های اولیه دو کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر پیمان صلح برای انتها درگیری های بیش از سه دهه اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می گردد دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بیش از سه دهه است بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو قره باغ درگیر هستند و تنش ها بر سر این منطقه کوهستانی بار ها منجر به جنگ شده، اکنون بر سر موافقت نامه صلح به توافق رسیده اند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی تی وی نت ترکیه از توافق دو کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر نکات اصلی پیمان صلح اطلاع داد و اضافه نمود: در خصوص نکات اصلی توافق حاصل شده است. وی با بیان اینکه نکات اصلی این پیمان پنج مورد بوده و شامل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر، مشخص مرز ها و ... است، اعلام نمود که تنها اجرای این موارد به جای مانده است.

این دیپلمات ترکیه ای بعلاوه تاکید نمود که مذاکرات موافقت نامه صلح میان آذربایجان و ارمنستان و مذاکرات عادی سازی روابط ایروان و آنکارا جدا از یکدیگر انجام نمی شوند. چاووش اوغلو افزود که ما بار ها در این مورد صحبت نموده ایم.

وی یادآور شد که مذاکرات میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در هفته گذشته در پراگ مثبت بوده است.

اردوغان و پاشینیان در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) در مرکز چک در حاشیه اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا، یک سازمان همکاری چندملیتی تازه که به پیشنهاد امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در ماه می ایجاد شد، ملاقات کردند. پاشینیان در این نشست با الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز ملاقات کرد.

منبع: فرارو

به "جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید