دانشجویان پرستاری ملزم به حضور در کارآموزی ها شدند؛ البته بدون ماسک و گان!

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، دانشجوی پرستاری دانشکده علوم پزشکی آزاد البرز گفت: دانشجویان پرستاری این دانشگاه ملزم به حضور در دوره های کارآموزی شدند، اما مسئولان دانشگاه ماسک و گان در اختیار آنان قرار نمی دهند.

دانشجویان پرستاری ملزم به حضور در کارآموزی ها شدند؛ البته بدون ماسک و گان!

سیدمهدی موسوی، دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه آزاد البرز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ تیم مسلم، به مسائل دانشجویان پرستاری در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد البرز اشاره نمود و گفت: اوایل آغاز کرونا، همه تا عید نوروز تعطیل شدیم. یعنی حتی کلاس مجازی هم برگزار نمی شد. همان زمان درباره نحوه برگزاری دروس کارآموزی صحبت هایی مطرح شد.

موسوی ادامه داد: در آن موقع مطرح شد که کارآموزی ها در تابستان برگزار گردد. تابستان هم چند جلسه برگزار گردید، اما از طرف دانشگاه گفتند که دانشجویان در محیط بیمارستان و دانشگاه حضور نداشته باشند، بنابراین باز هم تعطیل شد و نمره ای هم به دانشجویان اختصاص نیافت.

این دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد البرز با بیان اینکه دانشجویان به این شرایط اعتراض کردند، گفت: اعتراض ما این بود که وقتی کلاسی برگزار نشده، حداقل دانشگاه شهریه را کم کند که پس از مصاحبه های بسیار، مسئولان دانشگاه بیان کردند که این شهریا را نمی توانند برگردانند و قرار شد دوره های کارآموزی پس از کرونا باز برگزار گردد.

وی به تشریح شرایط برگزاری دوره های کارآموزی در ترم جدید پرداخت و گفت: کلاس های کارآموزی به این صورت بود که چند مصاحبه با بیماران و ادامه آن در کلاس بود و استاد تدریس می کرد، بنابراین دانشجویان گفتند که وقتی قرار است کارآموزی در کلاس بگذرد، بهتر است مجازی باشد.

موسوی ادامه داد: وقتی دیدیم که دانشگاه قصد کاهش شهریه را ندارد، گفتند که لااقل در محیط کم خطرتری تحصیل خود را ادامه دهند و کلاس های کارآموزی را بگذرانند. اما از سوی دانشگاه اعلام شد که دانشجویان می توانند در کلاس های مجازی شرکت نمایند، اما دوره کارآموزی برای آنان محسوب نمی گردد.

وی بیان کرد: از طرف دیگر دانشگاه از ابتدا قرار بود که تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و گان را در اختیار دانشجویان قرار دهد، اما این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل دانشجویان برای حضور در دوره های کارآموزی تردید کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد البرز گفت: در نامه ای که دانشجویان به رئیس دانشکده نوشتند، سه مطالبه داشتند؛ اولا اینکه این کلاس های مجازی، به عنوان دوره کارآموزی برای دانشجویان ذخیره گردد، ثانیا در هر صورت کلاس ها مجازی باشد و در ثالثا اینکه اگر دانشجویان در حضور در بیمارستان کرونا گرفتند، مسئولیت آن با بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه حتی سرویس های حمل و نقل دانشجویان نیز حذف شد، گفت: درباره تجهیزات نیز گفتند که دانشگاه حاضر به ارائه تجهیزات به دانشجویان نیست و قرار شد که این تجهیزات را صرفا به دانشجویان ترم هفت و هشت ارائه دهند.

موسوی ادامه داد: پیش از این دانشگاه آزاد تابع مصوبات ستاد کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت بود، اما از ابتدای این ترم رسما بیان کردند که دیگر تابع این دانشگاه و وزارت بهداشت نیستند، بنابراین هفته گذشته در دانشکده علوم پزشکی آزاد البرز اعلام شد که کارآموزی ها باید به صورت حضوری برگزار گردد.

بنابه اظهارات وی، دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد البرز حاضر به شرکت در کلاس های مجازی کارآموزی هستند، اما دانشگاه آنان را ملزم به حضور در مراکز درمانی و شرکت در کلاس ها به صورت حضوری نموده است. از طرف دیگر، دانشگاه تجهیزات ایمنی مانند ماسک و گان را برای این دسته از دانشجویان تأمین نمی کند.

تجویدی، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد البرز در تماس تلفنی بیان کرد که برای مصاحبه باید با مدیر روابط عمومی دانشگاه هماهنگی گردد، اما مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد که این مسائل درون دانشگاهی است و اجازه مصاحبه با رئیس دانشکده علوم پزشکی را نداد! وبلاگ تیم مسلم هرگونه اطلاع رسانی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد البرز درباره این موضوع را در اسرع وقت منتشر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشجویان پرستاری ملزم به حضور در کارآموزی ها شدند؛ البته بدون ماسک و گان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان پرستاری ملزم به حضور در کارآموزی ها شدند؛ البته بدون ماسک و گان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید