سنندج و قروه در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین آمار شرایط شیوع کرونا که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده، سنندج و قروه در فهرست شهرهای قرمز قرار گرفتند.

سنندج و قروه در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از ایرنا، دکتر فرزین رضاعی اظهار کرد: مناطقی در شرایط قرمز قرار می گیرند که در 2 هفته اخیر، متوسط میزان بستری روزانه آنها به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، بیشتر از سه نفر باشد که این شرایط هم اکنون در سنندج و قروه به وجود آمده است.

وی به شهفرایندان این مناطق هشدار داد در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری، با موج جدید و شدیدتری از این بیماری روبرو خواهند شد.

دکتر رضاعی از استمرار فرایند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی کرد و اضافه کرد: شهفرایندان از ترددهای غیرضروری تجمع در اماکن عمومی، دید و بازدید و دورهمی ها و مهمانی ها به صورت جدی خودداری کنند و حتماً از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت شرایط اسف باری در استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، با موج شدیدتر از بیماری روبرو خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزان مان به دست خود و در اثر بی ملاحضگی و بی دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به بی تفاوتی برخی شهفرایندان در این خصوص هشدار داد و گفت: در صورت بی مبالاتی مبنی بر عدم رعایت اصول بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، برگزاری عروسی ­ها و مهمانی ها و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر شرایط غیر قابل کنترل و اسفباری در هفته ­های آینده خواهیم داشت و تمام زحمات کنترلی به هدر خواهد رفت.

وی یادآور شد: تا حد امکان مواردی همچون ماندن در منزل، پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، حفظ فاصله 2 متری از افراد، دقت در پرهیز از دست زدن به صورت قبل از شستشوی دست ها با آب و صابون، پرهیز از مسافرت برون شهری غیر ضروری، پرهیز از تردد و حضور غیر ضروری در مراکز بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سنندج و قروه در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج و قروه در شرایط قرمز کرونا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید