نماینده ایران از اسکار نود پنجم باز ماند

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، آموزشگاه علوم و هنر های سینمایی اسکار لیست کوتاه نامزد های چند شاخه از جمله جایزه برترین فیلم بین المللی سال را در حالی خاطرنشان کرد که نماینده سینمای ایران از رسیدن به جمع 15 نامزد اولیه بازماند.

نماینده ایران از اسکار نود پنجم باز ماند

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکرین، بر این اساس آرژانتین (آرژانتین، 1985)، اتریش (کورساژ)، بلژیک (نزدیک)، کامبوج (بازگشت به سئول)، دانمارک (عنکبوت مقدس)، فرانسه (سنت عمر)، آلمان (همه چیز آرام در جبهه غرب)، هند (آخرین نمایش فیلم)، ایرلند (دختر آرام)، مکزیک (باردو)، وقایع نگاری اشتباه مشتی حقیقت (مکزیک)، مراکش (کفتان آبی)، پاکستان (جویلند)، لهستان (EO)، کره جنوبی (تصمیم به ترک کردن) و سوئد (توطئه قاهره)؛ 15 فیلمی هستند که در لیست کوتاه شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 قرار گرفته اند و برای رسیدن به فهریت پنج نامزد نهایی رقابت خواهند کرد.

سال جاری در مجموع 92 فیلم از کشور های مختلف واجد شرایط رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 شده بودند و سینمای ایران نیز فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی را به آموزشگاه اسکار معرفی نموده بود که از رسیدن به لیست 15 نامزد اولیه این شاخه بازماند.

در شاخه برترین مستند بلند نیز 15 مستند شامل همه زیبایی و خونریزی، همه آنچه نفس می کشد، تبر بد، بچه ها مه، نسل، آتش عشق، هاللویا: لئونارد کوهن، یک سفر، یک آهنگ، نامه های پنهان، خانه ای ساخته شده از تراشه ها، خانواده جین، آخرین پرواز به خانه، رویای ماه، ناوالنی، رتروگراد و قلمرو به لیست نامزد های اولیه راه یافتند.

لیست نامزد های نهایی اسکار روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند و مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد.

منبع: فرارو

به "نماینده ایران از اسکار نود پنجم باز ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ایران از اسکار نود پنجم باز ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید