کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه با ورزش

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، به گفته دانشمندان ورزش و فعالیت بدنی زیاد می تواند اثرات بسیار مثبتی در سلامتی و کاهش ریسک ابتلاء به سرطان سینه داشته باشد.

کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه با ورزش

به گزارش باشگاه وبلاگ تیم مسلم، محققان ارتباط بین سرطان سینه و فعالیت بدنی و بعلاوه زمان صرف شده برای نشستن را تجزیه و تحلیل کردند. آن ها دریافتند مقدار بالاتر فعالیت بدنی و مدت زمان کمتر کم تحرکی خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش می دهد و به این نتیجه رسیدند که تمرکز بیشتر بر ترویج سبک زندگی فعال احتمالاً خطر سرطان سینه را کاهش می دهد.

در حالی که تحقیقات نشان می دهد به طور کلی یک ارتباط ثابت بین خطر ابتلاء به سرطان سینه و فعالیت بدنی وجود دارد، ارتباط بین زمان بی تحرکی و خطر ابتلاء به سرطان سینه کمتر واضح است و کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

به تازگی، محققان داده های مراقبت های بهداشتی از 76 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند تا معین نمایند که آیا بین سطح فعالیت و سرطان سینه ارتباط علّی وجود دارد یا خیر.

دکتر بریجید لینچ، معاون بخش اپیدمیولوژی سرطان در انجمن سرطان ویکتوریا استرالیا و یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی در سطح جمعیت، تعداد تشخیص های نو سرطان سینه را که هر ساله انجام می گردد، کاهش می دهد.

برای این مطالعه، محققان داده های 130،957 زن اروپایی را از کنسرسیوم انجمن سرطان سینه تجزیه و تحلیل کردند. آن ها دریافتند که مقدار بالاتر فعالیت بدنی، با 41 درصد کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه تهاجمی مرتبط است.

آن ها بعلاوه دریافتند زنانی که سه روز یا بیشتر در هفته فعالیت بدنی شدید داشتند، 38 درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان سینه قبل و بعد از یائسگی بودند.

محققان بعلاوه پی بردند زنانی که زمان نشستن بیشتری داشتند، 104 درصد بیشتر با خطر ابتلاء به سرطان سه گانه منفی در انواع تومور های هورمونی روبرو بودند.

منبع: فرارو

به "کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه با ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه با ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید