کشف مجموعه بزرگی از سازه های تخته سنگی ماقبل تاریخ در اسپانیا

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف مجموعه بزرگی از سازه های تخته سنگی ماقبل تاریخ در اسپانیا صورت گرفت.

کشف مجموعه بزرگی از سازه های تخته سنگی ماقبل تاریخ در اسپانیا

باستان شناسان می گویند مجموعه عظیمی از سازه های سنگی متشکل از صدها تخته سنگ را کشف نموده اند که قدمت آنها به ماقبل تاریخ باز میگردد.

به گفته کارشناسان، این مجموعه که در جنوب اسپانیا کشف شده، می تواند یکی از بزرگترین مجموعه های مشابه در اروپا باشد.

این مجموعه در زمینی به مساحت 600 هکتار کشف شده است. این زمین به عنوان محل کشت آووکادو درنظر گرفته شده بود، اما مقامات محلی پیش از صدور مجوز کشاورزی، این محل را از نظر اهمیت باستان شناسی مورد آنالیز قرار دادند و در نتیجه کاوش باستان شناسان، این تخته سنگ ها کشف شد.

کاوشگران در این مکان تعداد زیادی از سازه های سنگی از جمله سنگ های ایستاده، میز سنگ، جعبه های سنگی، تپه های سنگی و حصارهای سنگی کشف کردند.

در مجموع 526 سنگ ایستاده در این مکان کشف شده است. تعداد سنگ های ایستاده کشف شده در این مکان بیش از سایر سازه های سنگی است.

یکی از نکات قابل توجه درباره این اکتشاف، وجود سازه های سنگی مختلف در یک مکان و در قالب یک مجموعه است.

به گفته محققان، تعداد زیادی از تخته سنگ های ایستاده در قالب 26 ردیف دسته بندی شده اند و دو میز سنگ نیز بر فراز یک تپه برای تماشای طلوع آفتاب در تغییر فصل ها قرار داده شده است.

کاوش باستان شناسان در این مکان تا سال 2026 ادامه خواهد داشت؛ چرا که گمان می رود بسیاری از این تخته سنگ ها هنوز مدفون هستند.

منبع: همگردی

به "کشف مجموعه بزرگی از سازه های تخته سنگی ماقبل تاریخ در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه بزرگی از سازه های تخته سنگی ماقبل تاریخ در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید