3 ویروس و 3 تهدید در زمستان سال جاری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، پاییز و زمستان سال جاری همه گیری کووید-19 بیشترِ توجهات را به خود جلب نموده اما بیماریهای تنفسی دیگری هم وجود دارند که خطر شیوع آنها هم با سرد شدن هوا، قریب الوقوع است.

3 ویروس و 3 تهدید در زمستان سال جاری

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، علاوه بر بیماری کووید-19، ویروس سین سیشیال تنفسی (RSV) و آنفلوآنزای فصلی هم دو بیماری تنفسی دیگری هستند که موارد ابتلا به آنها در فصل پاییز و زمستان افزایش پیدا می نماید.

موارد ابتلا به ویروس سین سیشیال تنفسی به طور معمول در فصل زمستان در میان بچه ها افزایش می یابد. آنفلوآنزای فصلی هم معمولا از ماه اکتبر شروع شده و تا فصل بهار ادامه پیدا می نماید.

سال گذشته موارد ابتلا به ویروس سین سیشیال تنفسی و آنفلوآنزای فصلی نسبت به شرایط معمول کمتر بود. هرچند، اکنون با توجه به کاهش محدودیتهای کرونایی و در شرایطی که همه گیری کووید-19 ادامه دارد، بعضی از کارشناسان پیش بینی می نمایند شیوع آنفلوآنزا در امسال نگران نماینده خواهد بود.

متخصصان تاکید دارند امسال هم برای جلوگیری از شیوع بیماریهای تنفسی ضرورت دارد تا توصیه هایی همانند شستشوی مرتب دستها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مراقبت از بچه ها بیمار در خانه، جدی گرفته شوند.

به گفته متخصصان، آنفلوآنزای فصلی پیش روی ماست و ضروری است برای مقابله با آن تمامی موارد پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک، ماندن در خانه به هنگام بیماری، شستشوی دستها و تزریق واکسن را رعایت کنیم.

علائم بیماری های تنفسی

سین سیشیال تنفسی، آنفلوآنزای فصلی و کووید-19 علائم مشابهی دارند از جمله:

- تب

- عطسه و گرفتگی بینی

- از دست دادن اشتها

- سردرد

- گلو درد

- احساس خستگی

به همین علت حائز اهمیت است که فرد برای تشخیص صحیح بیماری به پزشک مراجعه کند چرا که درمان این بیماریها متفاوت خواهند بود.

علائم هشدار دهنده ویروس های تنفسی شامل تب بالا و مشکل در تنفس است.

واکسن کووید-19 و آنفلوآنزا

اواخر سال گذشته که تزریق واکسن کووید-19 شروع شد، متخصصان پیشنهاد کردند بین تزریق این دو واکسن فاصله زمانی مشخص گردد. هرچند، در حال حاضر نتایج تحقیقات حاکی از آن است که این فاصله زمانی ضروری نیست و فرد می تواند در یک روز هر دو واکسن را تزریق کند.

درمان بیماریهای تنفسی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از سایت Avera Health، هیدراتاسیون و اکسیژن درمانی گاهی برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا و سین سیشیال تنفسی که در بیمارستان بستری می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال روش های پیشگیرانه همانند واکسیناسیون از برترین اقدامات برای مقابله با این ویروسها به حساب می آیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "3 ویروس و 3 تهدید در زمستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ویروس و 3 تهدید در زمستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید