امیرعبداللهیان: با درایت مقامات2 کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.

امیرعبداللهیان: با درایت مقامات2 کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، امروز (شنبه) در یک گفتگوی تلفنی در مورد روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شد و برای او شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوتفاهمات میان دو کشور استفاده نمایند، تاکید نمود: هرگونه سوتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از فرمت های منطقه ای از جمله فرمت 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کار های درون منطقه ای حل و فصل کرد.

لازم به ذکر است، روابط تجاری دوجانبه و مشخص نماینده در کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امیرعبداللهیان: با درایت مقامات2 کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: با درایت مقامات2 کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید