انگلیس خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آلکسی ناوالنی شد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم به نقل از آناتولی، پس از آنکه دادگاهی در روسیه آلکسی ناوالنی منتقد معروف این کشور را به بیش از سه سال زندان محکوم کرد، دولت بریتانیا روز سه شنبه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این چهره اپوزیسیون روسیه شد.

انگلیس خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آلکسی ناوالنی شد

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای خاطرنشان کرد: حکم ناخوشایند امروز، یک قربانی مسمومیت را به جای عاملان آن هدف قرار داد و نشان داد که روسیه در عمل به ابتدایی ترین تعهدات هر عضو مسئول جامعه بین الملل قصور ورزیده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین خواهان آزادی تمام معترضان صلح جو و روزنامه نگارانی شد که ظرف دو هفته گذشته بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است، روز سه شنبه دادگاهی در مسکو ناوالنی را به اتهام نقض آزادی مشروط به دو سال و هشت ماه زندان محکوم کرد. وکلای مدافع ناوالنی خاطرنشان کردند که علیه این حکم دادگاه فرجام خواهی می نمایند.

لازم به ذکر است، ناوالنی 44 ساله پس از مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک در کشور آلمان تحت درمان نهاده شد و پس از طی دوران نقاهت، روز هفدهم ژانویه 2021 به مسکو بازگشت.

وی در بدو ورود به فرودگاه مسکو از سوی نیروهای پلیس روسیه دستگیر شد. مقامات روسیه می گویند که ناوالنی حکم آزادی مشروط مربوط به محکومیت خود به جرم فساد و اختلاس در سال 2014 را زیرپا گذارده است.

این در حالی است که پیش از این نیز، روابط لندن- مسکو در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 و پس از آن، مسمومیت ادعایی و وخامت حال سرگئی سکریپال جاسوس دوجانبه و سابق روس و دخترش در شهر سالزبوری انگلیس در سال 2018 رو به تیرگی گرایید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انگلیس خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آلکسی ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آلکسی ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید