جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک زیر تیغ بی پولی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، با قطع حمایت 13 ساله شورای شهر بریسبان استرالیا از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، این رویداد سینمایی با چالشی جدی برای ادامه فعالیت رو به رو شده است.

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک زیر تیغ بی پولی

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ایسنا به نقل از بریسبان تایمز نوشت: جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک (ASPA) در سال 2007 به عنوان یک جاذبه توسط شورای شهر بریسبان استرالیا راه اندازی شد و سال گذشته نیز با بودجه 1.9 میلیون دلار توسط آژانس مالی بریسبان مارکتینگ برگزار گردید اما برگزاری جدیدترین دوره این جوایز به سبب تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر روی بودجه شورای شهر غیرممکن شده است.

این جوایز سینمایی که با حضور آثار سینمایی از حدود 70 کشور منطقه آسیاپاسیفیک برگزار می گردد در واقع با هدف ایجاد یک جاذبه گردشگری ایجاد شده که سالانه صدها فیلمساز، بازیگر و عوال سینمایی را به شهر بریسبان می آورد.

در جلسه شورای شهر بریسبان که امروز (دوشنبه، 2 تیر) درباره بودجه این نهاد برگزار گردید در نهایت کریستا آدامز رئیس کمیته توسعه مالی شورا بیان کرد که در بودجه سال 2020-2021، برگزاری جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک لحاظ نشده است.

خانم آدامز همچنین بیان کرد که هیات مدیره جوایز آسیاپاسیفیک در حال آنالیز یافتن راهی برای ادامه این رویداد سینمایی بدون حضور شورای شهر به عنوان سرمایه گذار هستند.

گفته می گردد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک سالانه 150 میلیون دلار از محل درآمد و اشتغال رایی برای شهر بریسبان صرفه مالی دارد.

هیات مدیره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حال آنالیز سایر گزینه از جمله انتقال این رویداد به شهری دیگر (در صورت تقاضای سایر شهرها) است.

در حال حاضر خبری از تعطیلی چهاردهمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک نیست و سایت جشنواره نیز از پیش، پذیرای آثار ارسالی فیلمسازان است. سال گذشته فیلم برنده اسکار اَنگل ساخته بونگ جون هو از کره جنوبی برنده جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

طبق اعلام پیشین، چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک قرار است در تاریخ 26 نوامبر (6 آذر) برگزار گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک زیر تیغ بی پولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک زیر تیغ بی پولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید