داوود اوغلو: اردوغان به خاطر کرونا، از 45 روز پیش در آنکارا حضور ندارد

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، نخست وزیر پیشین ترکیه در حملاتی شدید به رئیس جمهور این کشور، ادعا کرد که اردوغان، 45 روز است که در آنکارا حضور ندارد.

داوود اوغلو: اردوغان به خاطر کرونا، از 45 روز پیش در آنکارا حضور ندارد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ تیم مسلم، احمد داوود اوغلو نخست وزیر پیشین ترکیه که ریاست حزب معارض آینده این کشور را بر عهده دارد، به شدت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حمله کرد.

اوغلو در یک مصاحبه تلویزیونی اطلاع داد که اردوغان، 45 روز است که در آنکارا پایتخت ترکیه حضور ندارد و علت این مسئله را ترس وی از ویروس کرونا مطرح کرد.

نخست وزیر پیشین ترکیه تأکید کرد: حتی به بهانه ویروس کرونا، صحیح نیست که رئیس جمهور به مدت 45 روز از پایتخت دور باشد.

شبکه خبری العربیه به نقل از اوغلو گزارش داد: جای مسائل سخت حکومتی، در نشست هایی نیست که به صورت اینترنتی و بدون اینکه هیچ کس، امنیت آن را به صورت کامل تأمین کند، برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه چنین نشست هایی باید به صورت رودررو و در پایتخت ترکیه برگزار گردد، خاطر نشان کرد: اگر ترکیه کشوری است که فکر می نماید احتمال کودتا در آن وجود دارد، نمی توان با توئیت مانع از این کودتا شد.

این دیپلمات تُرکیه ای ادامه داد: ممانعت از آن (کودتا) از رهگذر بازگشت رئیس جمهور به پایتخت صورت می گیرد... اگر همچنان خطر کودتا ترکیه را تهدید می نماید، باید با مکانیزم های حقوقی کشور، با کودتاگران مقابله کرد، نه با پیغام در شبکه های اجتماعی.

داوود اوغلو با تأکید بر لزوم مدیریت جدی ترکیه و نه به وسیله شبکه های اجتماعی، توضیح داد: می توان کشور را با برنامه واقعی، اداره کرد، نه با فیلم... حکومت باید به جای ترساندن ملت، با ترس خود مقابله کند.

وی با بیان اینکه حاکمیت ترکیه از مسائل مالی، دموکراسی، عدالت هراس دارد، مدعی شد: آنان (دولتمردان ترکیه) از ملت خود می ترسند و بیم آن دارند که حمایت آنان را از دست بدهند. به خاطر ترسشان نیز نمی خواهند هیچ صدای مخالفی را بشنوند.

این دیپلمات تُرکیه ای در خاتمه گفت: راه چاره مبارزه با کودتا، حقوق، دموکراسی و شفافیت بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "داوود اوغلو: اردوغان به خاطر کرونا، از 45 روز پیش در آنکارا حضور ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوود اوغلو: اردوغان به خاطر کرونا، از 45 روز پیش در آنکارا حضور ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید