زیان 27 میلیارد دلاری عربستان در پی سقوط قیمت نفت

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، ولیعهد عربستان اعلام نمود که در پی سقوط قیمت نفت به لیل همه گیری ویروس کرونا ریاض بیش از 27 میلیارد دلار زیان متضرر می گردد.

زیان 27 میلیارد دلاری عربستان در پی سقوط قیمت نفت

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از دوحه، محمد بن سلمان اظهار کرد که شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در سال 2020 صد میلیارد ریال سعودی (27 میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور آسیب می زند.

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از محمد بن سلمان اظهار داشت: بر اساس بودجه 2020 ریاض که پارسال تصویب شد، انتظار می رفت درآمدهای دولت 833 میلیارد ریال باشد که قرار بود 533 میلیارد ریال آن از محل درآمدهای نفتی تأمین گردد. این در حالی است که در پی سقوط قیمت نفت، درآمدهای نفتی به 410 میلیارد ریال می رسد.

ولیعهد عربستان گفت: این درآمد حتی کفاف پرداخت حقوق کارمندان دولتی را هم نمی دهد. بر اساس بودجه عربستان برآورد شده است که هزینه پرداخت حقوق کارمندان در امسال میلادی 504 میلیارد ریال باشد.

بن سلمان افزود: این مسئله سبب شده است دولت عربستان درآمدهای غیرنفتی خود را افزایش دهد و آن را به 360 میلیارد ریال برساند.

کاهش بی سابقه تقاضای نفت در پی محدودیت های حرکتی اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در سراسر دنیا در کنار جنگ قیمتی روسیه و عربستان سبب پیدایش بحران عظیمی در بازار انرژی شد.

هم اکنون سازمان کشورهای فراوریکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) 7 میلیون و 700 هزار بشکه از عرضه نفت خود کاسته و قرار است بر اساس توافق کاهش فراوری این ائتلاف، این کاهش فراوری حدود 2 میلیون بشکه در روز تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "زیان 27 میلیارد دلاری عربستان در پی سقوط قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان 27 میلیارد دلاری عربستان در پی سقوط قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید