ساخت هر مترمربع در پروژه نهضت ملی مسکن چند تمام می گردد؟

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با تاکید بر ضرورت نرخ ساخت متفاوت پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف می گوید هنوز مشخص نیست که نرخ ساخت هر مترمربع مسکن در این طرح به چه اندازه است اما در طرح اقدام ملی این نرخ 2 میلیون و 700 هزارتومان با احتساب مابه التفاوت مصالح ساختمانی و تعدیل برمبنای شاخص های سازمان برنامه است.

ساخت هر مترمربع در پروژه نهضت ملی مسکن چند تمام می گردد؟

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازمان مسکن استان تهران درپاسخ به این پرسش که شنید ه هایی از قیمت احتمالی طرح نهضت ملی مسکن برای سازندگان دارد یا خیر به پانا گفت: در طرح اقدام ملی بر مبنای هر متر مربع 2 میلیون و 700 هزار تومان بعلاوه مابه التفاوت مصالح ساختمانی و به علاوه تعدیل برمبنای شاخص های سازمان برنامه و بودجه کار این پروژه در حال اجرا است و به نظر می رسد در طرح نهضت ملی مسکن نیز اجرای پروژه نزدیک به همین ارقام باشد.

ضرورت نرخ ساخت متفاوت پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف

محتشم تاکید نمود: قیمت یکسان برای این پروژه در سراسر کشور به دور از انصاف خواهد بود و طبیعی است که نرخ ساخت در کلانشهرها باید با شهرهای کوچک متفاوت باشد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح، احتیاجمند کار کارشناسی است تا براساس موقعیت زمین، نرخ ساخت را مشخص کرد و اجرای پروژه به نحو مطلوب تری انجام گردد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای طرح نهضت ملی مسکن می تواند موجب فشار تقاضا برای تامین مواد اولیه و مصالح ساختمانی وکمبود آن در بازار گردد، توضیح داد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نباید محدود به شعار باشد و از جمله زیرساخت های لازم برای شروع کار برآورد اولیه در خصوص تامین مواد اولیه است.

سازمان های خدمات رسان آماده ایجاد زیرساخت در نهضت ملی مسکن باشند

وی ادامه داد: بعلاوه دستگاه های خدمات رسان مانند شرکت گاز، آب و برق نیز باید برنامه زمان بندی برای کار داشته باشند و کارخانجات نیز باید با ظرفیت کامل خود کار نمایند. اگر این شرایط به وجود آید در بخش نهاده های ساختمانی مانند سیمان و فولاد می توان گفت که کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت.

از قطع برق و گاز واحدهای صنعتی خودداری گردد

محتشم مطرح کرد: قطع برق و گاز مسائل متعددی برای فراورینمایندگان در بخش های مختلف صنعتی ایجاد می نماید و مقدار فراوری آنها را کاهش می دهد، بنابراین اگر قرار باشد که کارخانجات مقدار فراوری خود را مطابق با احتیاج بازار برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال افزایش دهند باید ازقطع برق و گاز و تاثیرات نامطلوب آن بر ظرفیت واحدهای فراوریی کاسته گردد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران توضیح داد: طبیعی است که رقابت میان سازندگان در بحث تامین مواد اولیه وجود خواهد داشت و اگر نتوان مصالح ساختمانی را به موقع به آنها رساند، سرعت اجرای کار گرفته خواهد شد و تعادل در عرضه و تقاضا نیز به هم می خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که در بحث مسکن مهر یا طرح اقدام ملی دعوت از سازندگان به صورت رسمی اجرا شده بود، گفت: در شروع پروژه مسکن مهر از انبو ه سازان دعوت به کار شد که مورد استقبال عده ای از انبوه سازان نهاده شد و در کنار آن دعوت هایی نیز از پیمانکاران صورت گرفت که در مجموع کار شروع شد. در آن موقع امکانات ساخت و ساز کشور به نفع مسکن مهر بود.

محتشم گفت: اکنون نیز دولت چاره ای جز استفاده از توانمندی متخصصان این پروژه ندارد و به نظر می رسد که برای این کار دولت باید از همه نیروها استفاده کند تا بتواند نیروی عظیمی را برای تحقق هدفی به این بزرگی را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ساخت هر مترمربع در پروژه نهضت ملی مسکن چند تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت هر مترمربع در پروژه نهضت ملی مسکن چند تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید