نگاه متعجب ماهور الوند و سگ باوفایش

به گزارش وبلاگ تیم مسلم، به گزارش ساعد نیوز،ماهور الوند تصویری با سگ خود در فضای مجازی منتشر کرد.

نگاه متعجب ماهور الوند و سگ باوفایش

ماهور الوند دختر سیروس الوند است. ماهور الوند با فیلم ملی و راه های نرفته اش مشهور شد. ماهور الوند اولین سریال نمایش خانگی خود را با فیلم حرفه ای تجربه کرد. ماهور الوند مجرد است. ماهور الوند متولد سال 1373 است.

بیوگرافی ماهور الوند

وی در سال 1373 در تهران به جهان آمد. ماهور دختر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. او بعلاوه در جشنواره تئاتر دانشجویی در زمینه تئاتر نیز فعالیت هایی داشته است به گونه ای که 2 سال در این جشنواره شرکت نموده و هر دو بار کارهایش به عنوان برگزیده انتخاب شده اند.

معنی نام ماهور

دو معنی دارد هم نام یکی از دستگاه های موسیقی است مانند شور و همایون و … و هم به معنی دشت هم هست مانند اینکه می گویند تپه ماهور …

زندگی خانوادگی

در خانواده هنرمند به جهان آمده و پدرش سیروس الوند کارگردان قدیمی سینمای ایران میباشد او بعلاوه دارای یک خواهر بوده که آهو نام دارد.

به علت اینکه در یک خانواده هنرمند بزرگ شده و پدرش کارگردان بوده به بازیگری علاقه زیادی پیدا کرد .

پدرش مهمترین استاد او در این زمینه بوده است که تاکتیک های هنر و بازیگری را به آموخت و در نتیجه او در دانشگاه رشته تئاتر انتخاب کرد تا مدرک تحصیلی معتبر این حرفه را به دست آورد.

تحصیلات

او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازیگری و کارگردانی دانشگاه آزاد تهران است.

کلاسهای بازیگری را به صورت تجربی سپری نموده و یکی از شاگردان استاد سمندریان می باشد و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت نموده است.

در دوران دانشجویی چند کار نمایشی را انجام داد و با همکاری مرحوم سمندریان چند نمایش را بازی کرد.

ازدواج و همسرش

ماهور الوند مجرد بوده و وارد زندگی زناشویی نشده است. او می گوید که تصمیم من برای ازدواج بسیار سرسختانه است و میخواهم فعلا در عرصه بازیگری تمرکزم را قرار دهم.

شروع بازیگری

به صورت رسمی بازیگری را در سال 1394 در مقابل دوربین شروع کرد فیلم سینمایی دختر به کارگردانی مهران کاشانی پا به عرصه سینما گذاشت.

در این فیلم سینمایی بازیگر نقش اول بود که در مقابل فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به ایفای نقش می پرداخت.

او پیش از فیلم دختر جلوی دوربین نرفته بوده و برای بازی در این نقش هم از میان 400 نفری که برای تست بازیگری رفته اند، انتخاب می گردد.

روزگاری که بازیگری را شروع نموده، بیشتر به تئاتر علاقه داشته، اما بعد از تجربه دختر می گوید به کارهای تصویری هم علاقه مند شده و می خواهد هر دوی این حوزه ها را با هم پیش ببرد.

درخشش فیلم دختر

فیلم دخرت با بازی ماهور الوند برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در 7 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ برترین موسیقی متن را از آن خود کرد

دختر جایزه گئورگ طلایی برترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه برترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین المللی فیلم مسکو 2016 را به دست آورد

حضور در سینما

ماهور الوند به واسطه حضور در محیط های هنری از برگزاری تست های بازیگری خبر داشت و برای بازی در فیلم میرکریمی (کارگردان) به دفتر ایشان رفت و تست بازیگری داد و پس از مدتی کوتاه برای بازی در نقش اول فیلم دختر (فیلم-1394) انتخاب شد. او دراین فیلم نقش ستاره را که دختری است که برای رسیدن به خواسته هایش دست به هر کاری می زند بازی می نماید.

فیلم ها

چهارراه استانبول (1396)

هت تریک (1396)

ملی و راه های نرفته اش (1395)

دختر (1394)

فعالیت مستقل از پدر کارگردان

هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. علت آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام.

دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بگردد. رویای من این است که با همه کارگردان ها کار کنم.

او می گوید که یکی از آرزوهای من این است که با همه کارگردان های ایرانی همکاری داشته باشم و بتوانم فیلم هایی که بازی می کنم به جشنواره های بین المللی رفته و در نهایت سقف آرزوهای هم جایزه اسکار می باشد

رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل تعیین بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم

کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نگردد ولی فیلم ممنتو را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لذت می برم.

منبع: رکنا

به "نگاه متعجب ماهور الوند و سگ باوفایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه متعجب ماهور الوند و سگ باوفایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید